Deep|edition # 20050905






Print me down

Solstickan och jag åkte iväg och handlade lite. Cyklade. Jag köpte snus, Fusion och ett ex av DV Mode till HS. Hon skrattade gott åt priserna - jag påpekade att hon nog läst för många inredningsmagasin och missat en del av modevärlden.

Jag brukar köpa tidningar till henne. Hon själv är för snål för att göra det. Sen läser hon också mina exemplar av King - för tillfället ligger senaste numret vid hennes säng och jag anar att det beror på att unge herr Wilson är på framsidan.

Å andra sidan så vet hon hur dennes äldre bror ser ut - de är inte speciellt lika. Fast Chrille är en oerhört duktig teolog och en jäkligt rolig snubbe som vi spenderat oräkneliga kvällar med (det var dagens Lassie jag vet).

Däremot har HS ännu inte förstått storheten i Bon och hur mycket intressant som finns att läsa i Att:ention. Så dem får jag ha för mig själv.

Jag är en printälskare. Jag köper ofta tidningar som jag tidigare inte sett. Ofta första eller andra numret av såna som kommer och går snabbt. Sen spar jag dem i flera år tills det blir för många.

Mina händer luktar rökta räkor eftersom jag skalade hela skålen när vi käkade ikväll. Det var gott men det luktar för jävligt. Vi drack upp den halva flaska bubbel som var kvar sen LC-mötet i tisdags. Bubblor på en söndagskväll.

Imorgon tar jag bilen till jobbet. Ska åka förbi soptippen och slänga första lasten av vad vi rensade ut från garaget. Och jag har takräcket med så att jag kan åka in och köpa nya reglar till loftet. Fyra och tjugo långa ska de vara - det kommer vara tungt att få upp dem på taket. Själv.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar