Deep|edition # 20051104






Betongkeps, pitch och varma mackor

Shit pomfritt vad dåligt jag mått idag...

Men det kan väl ändå sägas vara värt det. Trevlig whiskyprovning med en kunnig konnässör som ledare. Vi provade fem olika och det är verkligen fascinerande vilken skillnad det är i smak. Självklart kunde jag direkt känna igen Bowmore med den speciella Islay-rökigheten. Övriga var Auchentoshan som är rätt trevlig också, Glenfiddich som helt klart är överdrivet framgångsrik om man ser till smaken. Grants var den enda blended och även om PA ansåg den vara mest prisvärd av de blended som finns på bolaget så tycker jag den är rätt menlös. Highland Park var den sista och den är väl okej, men faktiskt trodde jag den skulle vara godare än den var.

Det blev en lång tabling efteråt. Vid pass halv tre var jag hemma efter en snabb promenad tillsammans med Jon. Han ska bli farsa - det är lite oväntat faktiskt.

Jag tog mig upp några timmar efteråt och fick lov att be den övriga familjen skjutsa ner mig till bussen. Så HS och barnen slängde sig in i bilen fortfarande iklädda pyjamas. Tog bussen hem igen vid 12. Halvdag idag som tur var. Magnus började jobba hos oss idag. Skönt att inte längre vara den enda killen. AD:sarna har verkligen gjort fint på hans rum... nya blommor och grejer... själv fick jag ta över några blommor som verkar varit med sedan Heimer & Company startade... ;)

Huvudvärken närmade sig orkanstyrka och jag var tvungen att lägga mig när jag kom hem. Sen sov jag... gick upp klockan fem. Det känns som om jag skulle vilja gå och lägga mig igen, men ikväll är det ju livekonsert från Chicago och U2:s Vertigoturné. Jag kan rocka ganska högt eftersom resten av familjen är nere i Västerås. Jag ringde vid halv elva - elva, då var de redan i Hedemora. HS hade tröttnat på barnens tjat om att åka till mormor och morfar och snabbt packat ihop det som behövdes.

För övrigt känner jag mig lite bloggtrött. Läser inte bloggar för tillfället - har gått helt upp i pitcharbetet inför måndagen. Det ska bli spännande men det hela hänger verkligen bara på mig. Jag jobbade lite med den imorse men nu tänker jag inte göra något med det förrän imorgon. Ska sätta en klocka, gå upp ta en frukost, jobba några timmar, ta en promenad och handla, jobba några timmar till osv. Samma sak på söndag. På söndagkväll ska jag och PL-Annika träffas och gå igenom pitchen. Sen smäller det på måndag förmiddag.

Jag har inte orkat äta något annat än varma mackor. Nyttigt...









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar