Deep|edition # 20051109






Det ringer på kyrkogården

På Irland är ett växande problem att det ringer i igenskottade gravar. Åtminstone om man förstår artikeln hos Dagens PS rätt:

”Mobilen börjar bli de ungas mest kära ägodel, något som nyligen har gett upphov till en moderniserad variant på en gammal begravningsritual”.


Folk lägger alltså ner mobiltelefoner i kistorna.

Jag kan fundera över vad man spelar in för svarsmeddelande: "Tyvärr kan Ian inte svara förrän linjerna ner till helvetet öppnats för trafik. Lämna gärna ett meddelande så lyssnas det av om ett par eoner."

Uppdatering: Jag frågade min företrädare, som numera bor på Irland, om det verkligen kunde vara sant. Hennes svar var något i stil med "Jag önskar att jag kunde säga att jag var förvånad."









1 Kommentarer:

Blogger lux

tänk dig att vara kabelrallare dit ner liksom... eller går det helt trådlöst? får fråga ngn spiritsit...

10 november, 2005 17:16

 

Skicka en kommentar