Deep|edition # 20050814






Nattstånden

Jag såg en bit av filmen Metro men tröttnade när allt liksom bara rullades en gång till. Och jag har pillat lite på css-filen för Deep|edition och valde att använda Tahoma istället för Arial. Bytte till den limpa som jag från början tänkt ha och så vidare.

Jag är fortfarande förkyld - jag drar mig för att gå och lägga mig eftersom det då kommer att totalt korka igen i näsan. Utflykten imorgon är avbokad. Jag tyckte att HS och barnen kunde åka själva men helt plötsligt är det inte möjligt.

"Det känns så fel nu när du inte är sjuk."
"Jamen nu är jag ju sjuk - förkyld."
"Jamen inte som förut. Jag vill att vi åker allihop."
"Jahaja."


Grejen är att vi ska åka och hälsa på några gamla vänner sedan Uppsalatiden. Bland annat så funderar AK på att söka ett kyrkoherdejobb och jag har redan peppat henne rejält. Nu ville hon få mer peppning. För min del var det en ny känsla - eller snarare en insikt om en frånvaro av någon känsla inför det faktum att hon är på väg till kyrkoherdesvängen medan jag numera inte alls är präst. Det kändes inte alls. Det är skönt.

Det är mycket annat som måste ordnas upp i höst. Det grämer mig.









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Pumpa dig full med näsdroppar, eller ta ett ångade hett bad... Det bruckar korka upp de mest igen korkade huvuden :)

14 augusti, 2005 09:45

 

Skicka en kommentar