Deep|edition # 20050803






Shallowness and beauty*

Det är många som råkat ut för "jag-anser-att-jag-har-rätt-att-dissa"-personer som rackar ner på bloggar. Maria är den senaste i raden, själv råkade jag ut för personen Bubi både på deep|edition och på Researcher.se.

Det som gör bloggformatet så intressant är möjligheten till blandning av högt och lågt, djup och yta. Den ena postningen kan handla om mode eller en fest och nästa kan handla om sorg eller kärlek.

Jag tänkte på det när jag läste Isobels verkstad. En postning kan handla om att hon kändisspotting medan nästa handlar om sorg efter Stella.

Även om jag tror att bloggandet precis som alla andra format på nätet kommer att genomgå en mainstream-utveckling så är det kanske det enklaste och hittills bästa sättet för människor att ge uttryck för sina känslor och tankar.

Källor:
maria.just.as- so tell me, was I bimbo.
Isobels text och verkstad: Se mig, ät mig, rör inte vid mig

*citat från In Flames: Zombie Inc.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar