Deep|edition # 20060306






Sjuk

Helvete. Jag trodde jag skulle klara mig men inte. Idag skulle jag ha hållit två timmar föreläsning om copywriting - och föreläsningen är skitbra! Men familjens magsjukevirus har till slut segrat över min kropps försvar. Jag har ont i magen, jag mår illa och allt sånt. Jävla skit.

Jag är less på all sjukdom. Det känns som om barnen eller vi varit sjuka i flera månader. Och det tär hårt på mitt och HS förhållande. Hon frågar allt med en anklagande röst. Allt ska dryftas med misstänksamhet.

Nu ska jag gå och lägga mig. Måste leta reda på en mobilladdare.









5 Kommentarer:

Blogger Babushka

Mmm, nu dras jag inte med sjuka barn..eller barn överhuvudtaget. Kan däremot meddela att min närmsta kollega, som har den tveksamma lyckan att ha fyra barn, är hemma med alla fyra barnen som har fått virusrelaterad lunginflammation. Maken har vinterkräksjukan och hon själv har, utöver reumatism, influensan.

Seriöst! jag ska aldrig skaffa barn och gör jag ändå det och de blir sjuka så får de bo hos mormor tills de är friska igen...

06 mars, 2006 10:53

 
Anonymous Anonym

typiskt... samma här - krya på dig!

06 mars, 2006 11:01

 
Blogger Studiomannen

Med mycket nära relation till en utbränd stackare och med deprimerande stora erfarenheter av sjukdomar - den anklagande rösten kan ha förvridits av ens hörselorgan. Jag har gjort såna jävla tavlor och trott fel saker ett par år nu. Men jag har ofta rätt. Det tär oavsett vem som har rätt eller fel. Vi har inga barn och har inte försökt. Men det går att besegra feltänk. Och kräk. Tänker inte gå in mer på personliga detaljer mer än att det står 30/3 1996 i min vigselring. Vi vill och kommer att fira.

Din misär går över. Hata mig för att jag säger det, men det är sant.

06 mars, 2006 12:03

 
Anonymous Anonym

*kryapådigkram* Tänker på dig
-sis

06 mars, 2006 14:27

 
Anonymous Anonym

take it easy, kroppens brutala sätt att varva ner... :-/

Krya på dig och tänk snälla tankar***

06 mars, 2006 18:44

 

Skicka en kommentar