Deep|edition # 20050725






Kefft

Tittar på klockan typ en gång i halvminuten. Har tokpackat den enda väska som finns kvar i huset som inte är ryggsäck - min träningsväska. Kan ju tyckas lite äckligt men det är ingen fara: den har inte innehållit svettiga kläder eller blöta handdukar på över ett år...

Ska ta bussen ner på stan och sedan knalla över till stationen för vidare färd söderut. Med träningsväska och datorryggsäck. Det är jobbdatorn som får följa med - min nya Acer är för stor för de datorväskor jag har... och jag tänker snika åt mig en snygg från byrån eftersom jag använder min privata för jobbdatorn...

Läser runt lite och inser att alla skriver att det luktar svett på krogen numera. Jag var där i fredags - kände inget. Sen är det några som menar att man blir mindre bakis nu eftersom det inte röks inne på krogen. Det märkte inte jag (att man blir mindre bakfull alltså).

16.28. Funderar allvarligt på att be om skjuts från grannarna. Att åka bort tär på mina nerver. Och nu ska jag åka buss. Och sen åka tåg. Byte i Sala. Framme i staden där jag bott vid tiden för Rapport.

Terrorprinsessan ville inte prata med mig i telefon för hon längtade efter mig. Det var liksom det som fick mig att ta mig i kragen, lämna oklippt gräsmatta och packa mig iväg.

Bloggandet kan bli lite sporadiskt nån vecka framöver, ungefär som sex under småbarnstiden - hinner man så hinner man. Och det gör man sällan.

Jag ska drifta en blogg under den här veckan: vackra Ulrika som ska bestiga Cho Oyo (8201 meter). Det får jag skylla på nere i stugan...









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar