Deep|edition # 20050814






Go figure

Vi har en slö söndag. Mina bihålor känns som Stureplan fredag 03.00 och HS ligger och läser DN i badet, och pratar telefon. Terrorprinsessan vill leka mamma, pappa och barn medan Solstickan leker mer Bionicle...

Själv ska jag försöka arsla mig iväg till köket och ta hand om det berg av disk som vi lyckades samla ihop igårkväll. Det är mer disk när vi fyra ätit hemgjord pizza än när tio pers i fredags käkade pastasallad... Go figure.

Jag försöker hitta en bild på vår trappa innan vi målade den men uppenbarligen var den så ful att den inte fastnade... För det är det enda projekt vi lyckats att ro iland i sommar.

Imorgon börjar jobbet. Det ska bli skönt. Jävligt skönt. Jag längtar efter att få ta tag i en massa saker, att få komma igång och jobba med reklam. Stratega och taktika. HS såg att Althens söker en "strategisk projektledare" - fy fasen vad lågt att inte anställa en planner. Sniket.

Efter att jag har gjort klart disken tror jag att jag lägger mig i ett bad och läser klart min Koetler: Lateral marknadsföring. Bra tänk i den, som vanligt med Koetlers torra, nästan sparsmakade, stil som skiljer sig så oerhört mot såväl Ries' som Trouts stil.

Som ni ser så är semestern i princip slut. Mitt huvud börjar bara tänka reklam :) Go figure.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar