Deep|edition # 20050807






Lite om vartannat

En regnig dag åker man till Dalatutten aka Kupolen. Den idén verkar ungefär tre fjärdedelar av alla turister i Dalarna också fått. Och hälften av Dalarnas egen befolkning.

Serious shopping med två barn? Glöm det. Dock lyckades vi att shoppa ett nytt dubbelsängsunderlakan och att hitta två snygga kuddar till sofforna:



Vi röjde runt bland väskaffärer och skoaffärer eftersom barnen växer som ogräs, och efter att Solstickan fått behov av att uträtta vissa naturbehov och en stor latte på Waynes Coffee hittade vi ett allvädersställ till densamme. Eftersom det var på Team Sportia blev det också en ny fotboll - vem kan stå emot nästan tvåhundra kronors nedsättning på en Adidas-kula?



Sen var vi rätt trötta. Det som var mysigt var att Solstickan hängde med mig överallt och Terrorprinsessan höll sig till HS. Det blev mysigt på nåt sätt. Det är däremot jäkligt korkat att både köpa två kuddar och en fotboll när man sedan ska shoppa runt med påsarna...

Imorgon är det måndag. HS börjar jobba. Hon gillar det inte och jag önskar att det vore jag som fick börja jobba. Jag är nöjd med semester. Imorgon börjar nästan alla andra på byrån utom jag, och jag kan inte fuska heller eftersom barnen är lediga. Jag vill inte vara hemma längre - jag vill göra reklam!

Nu är det också slut med riktigt snyggt muskulösa kvinnor på friidrotts-VM efter att Carolina Klüft gjort sin grej och blivit VM-guldmedaljör än en gång. Allt tjafs runt henne visar tyvärr alltför väl att den sk jantelagen fortfarande är stark i Sverige. Så många bloggare som dissat hennes val att stångas med Expressen. Tänk er själva att en krönikör säger att er största svaghet är er partner dvs. att utan honom eller henne så skulle ni göra saker mycket bättre (för vissa av oss är det säkert rätt men ändå). Hur skulle det kännas?









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

haha, Kupolen var nog lika packat med folk som Hälla Shopping dit jag tog min dotter i spöregnet... blä - inget köpte jag heller...

07 augusti, 2005 21:10

 
Blogger deeped

Fördelen med Kuppen är att man slipper gå ut som man behöver göra på Hälla...

07 augusti, 2005 21:11

 
Blogger crrly

Skitsnygga kuddar!

07 augusti, 2005 21:47

 

Skicka en kommentar