Deep|edition # 20050810






Nattmangling

Några korta:

Jag blev alldeles mjuk när jag såg Sanna Kallurs tårar. Stackars. Kul att Jenny lyckades ta sig till final. Fast jag förstår Sanna - pressen har varit på henne.

Oljepriset tog nytt rekord idag. $65 per fat. Det är fan sjukt. Och jag som vill köpa en andrabil...

Jag har spenderat kvällen med att fixa iordning min mapp med typsnitt. 6903 fonter (jag har rensat ut alla dubbletter). 349 mb typsnitt. (Nej, inte installerade så klart...). Jag är knäpp.

Imorgon blir en annorlunda morgon: inskolning på fritids för Solstickan. Bara några timmar men ändå. Han har blivit stor. Idag hade han en kompis hos sig hela eftermiddagen. Och Terrorprinsessan har också blivit stor. Idag hade hon en yngre kompis här. Kompisen blev rädd när hon insåg att det bara var Terrorprinsessans pappa hemma och inte mamma, och ville gå hem. Min älskade dotter följde henne hem så att hon skulle hitta.

Expedition Kupolen blev rätt framgångsrik. En styck SCART-kontakt och ett par hörlurar till Shufflen - bra såna (äntligen) med ljudbild spännande mellan 8-24000. Jäklar vilken bas. Expediten på Teknikmagasinet var lite kul. Jag frågade om Apples egna iBuds och om han visste vad de hade för impedans och hertz-tal.

"-Dom är säkert lika bra som dom vanliga iPod-lurarna."
"-Men dom har ju jag skippat sedan länge..."

Nu är ju min hörsel och mina öron ett kapitel för sig med såväl tinnitus, såväl nedsättning i diskant som bas och konstant med vätska bakom trumhinnorna...

I bilen rockade jag bland annat "Fresh" från Whipped Creams platta "Horse Mountain" (deras sista). Den är så jäkla fräck med ett trumsolo mitt i alltihop!

På tal om rockande så hörde jag Solstickan komma och sjunga "Come on, come on, come on" - Wig wams hårdrocksschlager från Eurovisionstävlingen. De var på Nyhetsmorgon imorse och Terrorprinsessan hade stora problem att förstå om sångaren var en kille eller tjej. Och visst svänger det även om det mest låter som synnerligen bedagad mjukis-heavy metal.

Terrorprinsessan kan för övrigt sjunga: "Your my lover, undercover" eftersom hon tokälskar Elenas vinstlåt från Eurovisionen.

Jag läser en hel del av "modebloggarna" och idag kom jag på att jag nog inte ska göra som Fashionista, Ytligheter och andra: ta bild på Dagens outfit. Åtminstone inte på semestern...

Hur kul är det att varje dag se en bild på en överviktig 35-åring i svart T-shirt och skitiga jeans? ;)

Däremot tänker jag utöka mitt förråd av pikétröjor så fort jag lyckats att gå ner några kilo. Jag vill ha Fred Perry! (nej - de gör dem inte i xxl ...) Nya skor lär jag inte behöva köpa på hela hösten - fyndet på Vagabond Outleten står sig. Men jag behöver en ny kavaj. Den gamla håller knappt ihop. Men det får åter bli inköp på KappAhl: dels har de rätt bra med storlekar, det är helt ok utseende. Ett extra plus är att produktvarumärket är Madison Avenue...

Jag fick ett tämligen debilt inlägg på Researcher. Nån svensk sf-författare som ansåg att det bästa vore om reklambranschfolket tryckte upp all reklam i sina egna ändor så slapp alla andra att se den. Som om det vore reklambranschen som beställer och på ren djävulskap skapar all reklam? Reality check (kan ju iofs vara svårt för en person som snöat in på sf) - vi gör aldrig något som a) vi inte fått betalt för b) som beställaren godkänt både en, två och tre gånger.
Såna där åsikter gör mig förbannad - det är okunnigt, fånigt och oavsett om det handlar om reklam, tro eller politik så ogillar jag dumhet och inskränkta åsikter. Tyvärr blir det allt vanligare desto längre subjektivismen genomsyrar samhället.









1 Kommentarer:

Blogger nb

Mmm, Fred Perry pikéer är snyggast i stan.

11 augusti, 2005 11:56

 

Skicka en kommentar