Deep|edition # 20050826






Sova är inte skönt

Jag borde uppdatera Researcher.se men jag orkar faktiskt inte. Fyra och en halv timmars intensivt kundmöte där jag håller låda och presenterar tre olika koncept varav två övergripande och ett för en ny line, det tär på krafterna. Särskilt när man är så snuvig att huvudet håller på att sprängas. Hostan är det KOL-varning på. Nu är det helg och jag orkar knappt läsa feedsen. Jag ska gå och lägga mig.

Det gick i alla fall oerhört över förväntan bra. Och det enda smolket var väl att jag inte hann hjälpa Nina som bad om råd och dåd. Men hon är en intelligent och duktig kvinna så självklart redde hon ut det.

På jobbet är alla trötta. Vi har så mycket jobb inne att hälften vore nog för att hålla oss igång. Tyvärr kan vissa inte hantera stressen. Jag och AD-Anna har hamnat på black-listen hos en av våra arbetskamrater. Det enda jag försökte var att hjälpa till.

Det är märkligt men när man är så här trött kommer tanken "fan vad jag skulle vilja ha lite bra sex". Som om jag skulle orka? Och med den här snuvan? Och med vem skulle det vara? Men ändå - hjärnan registrerar behov som medvetandet kanske inte riktigt hunnit med. Eller så är jag bara lätt uttråkad över att det är helg igen.

Sushi till lunch (arbetslunch med kunden) och hemgjord pizza nu på kvällen. Blandade vitt vin och Martini som "laga-mat-drink" och det funkade. En pilsner slank ner också innan maten var klar och lite rödvin till det. Sen orkade jag inte något mer.

Vi såg den nya fredagsunderhållningen "Doobidoo" och det var en uppdaterad variant av Digiloo. Fast med Kronérs göteborgska hejsan-humor istället för Holms lismande flin. På det hela rätt så beigt.

Sen var det liksom inte något mer att glo på. Och snuvan blir värre och värre. Äh, dags att stänga ner. Sova är behövligt. Att det skulle vara "skönt" vete fan. Det har jag aldrig egentligen tyckt.









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

"[...] "fan vad jag skulle vilja ha lite bra sex". Som om jag skulle orka? Och med den här snuvan? Och med vem skulle det vara?"

Sex går utmärkt att ha trots att man är tokförkyld, vissa saker får man väl skippa i och för sig. Men allt går bara man vill. ;p

*räcker förövrigt upp en hand* (som svar på sista frågan ja)

Krya på dig.

26 augusti, 2005 23:24

 

Skicka en kommentar