Deep|edition # 20050825






Almost där

Äntligen är vi på banan igen. Jag har mailat över nästan färdiga presentationer och koncept till min jobbmail.

Dagen har varit rejält stressig och det har varit copy hit och konceptskrivning dit, trötta och irriterande AD:s liksom urlakad VD. Vi har för mycket att göra helt enkelt. Det är självklart kul som bara den men det kan bli lite väl tajt ibland.

Jag hade en liten svacka under morgonen när jag inte kunde få fram vad som La Bossa Nova kände var fel i den copy jag producerat. Jobb-berget liksom växte till ett monster när jag insåg att jag kunde komma att bli sittande med det projektet resten av dagen.

Det slapp jag. La Bossa Nova hade inte en av sina bästa dagar helt enkelt.

Det är underbart att få jobba med AD-Anna igen. Jag trivs med det. Vi är ett item och om vi jobbade i England skulle vi antagligen utgöra ett eget kreativt team. Hon jobbar nästan enbart med den här kunden så jag kommer och går i de olika projekten. Just nu är jag involverad i många av de projekt som AD-Anna är inblandad i vilket är superbt.

Imorgon ska jag presentera två varumärkesövergripande koncept och ett produktkoncept. Spännande blir det eftersom vi valt att kreera utöver kundbriefens tänk. Jag är inte oroad. Koncepten håller och produktkonceptet växer för varje gång jag tänker igenom det hela.

För en gång skull struntade jag i att ta med jobbdatorn hem. Istället mailade jag hem alla filer som jag behöver. Gissa om jag höll på att få hjärtstillestånd när nätet inte fungerade! Som tur var började det fungera igen.

Och nu sitter jag och somnar med laptopen i knäet. Godnatt!









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar