Deep|edition # 20050824






Öppen källkod

Eftersom jag jobbade hela kvällen (och halva natten) igår ligger jag efter med att läsa nyheter. Hittade följande ingress hos Säkerhet & Sekretess:

Varför finns det så få kvinnor inom öppen källkod?


En lätt redigering ger det hela en mer genderfilosofisk vinkel:

varför finns det så få kvinnor med öppen källkod?

För det är bara att inse: trots att jag genom livet nästan uteslutande umgåtts med kvinnor så förstår jag dem inte för fem öre...









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Drar du alla kvinnor över en kam? Det var det värsta. ;)

24 augusti, 2005 23:52

 
Blogger deeped

Drar över alla kan jag väl göra - men inte med kam ;)

25 augusti, 2005 08:49

 
Anonymous Anonym

Helst inte alls. ;p

25 augusti, 2005 16:08

 

Skicka en kommentar