Deep|edition # 20050823






Femma v.34

1. Beskriv dina sangklader.

Just nu någon sorts satänglakan med väldigt små blommor. Fick nya av svärisarna. Prassliga.

2. Exakt vad har du pa vaggarna i ditt sovrum?


En tavla av Jesus på ett imaginärt kors. Jag köpte den av någon irländare på stan i Uppsala för många år sedan. Läcker genom att den är riktigt tredimensionell. Och mörk. Bilder på barnen.

3. Vad finns pa ditt sangbord just nu?

Min klocka. Jag använder den inte längre. En hoper med böcker - bland annat Koetlers "Lateral marknadsföring", "Idébok 2" och Paul Austers "Illusionernas bok". Sen finns nyöversättningen av första Ringendelen också där. En lampa.

4. Vad tanker du pa innan du somnar?

Beror på. Oftast har jag suttit uppe så länge att jag slocknar direkt. Annars kan det vara jobb, dagdrömmar som för mig in i natten eller något annat.

5. Hur gor du om du legat tva timmar utan att kunna somna men vet att du ska upp tidigt sa du maste somna nu? Kort sagt; vad ar ditt somntrick?

Det händer inte. Jag hade gått upp redan efter en timme. Sex är bra för att somna. Alkohol är också jäkligt bra. Eller att bara ligga och lyssna på Terrorprinsessans andetag.

(Femman)









5 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Pinsamt om de böcker du påstår att du läser. Vem är denne "Koetler" du har skrivit om i flera inlägg? Man kunde förvänta sig att reklamsmurfar kände till namnet på den störste marknadsföringsgurun, Philip Kotler.

24 augusti, 2005 13:02

 
Blogger deeped

Den störste? Njaee... skulle han vara större än Bernbach och Ogilvy? Tvivlar. Du är ju duktig som kan stava. Ett e för mycket och jag vet inte vem det är? Fullkomligt meningslös kommentar. Igen. Du är faktiskt riktigt roande.

24 augusti, 2005 13:11

 
Anonymous Anonym

Undrar om du eller jag kommer att läsa ut Auster först, jag verkar ha mer tid över, så jag satsar på mig själv ;)

25 augusti, 2005 01:53

 
Blogger deeped

Re: Maria
Med stor sannolikhet eftersom jag läser väldigt få böcker under icke-semestertid...

25 augusti, 2005 08:50

 
Anonymous Anonym

+1!

24 november, 2005 19:17

 

Skicka en kommentar