Deep|edition # 20050913






Mediasituationen.

Fan, inte nog med att det i allmänhet varit en skitdag. Nu börjar jag bli orolig för Ulrica och Richard - inte ett livstecken på tre dagar, trots att de skulle ligga still i CBC (Chinese Base Camp). De skulle höra av sig när de kom upp till ABC (Advanced Base Camp) vilket de borde gjort vid det här laget.

För övrigt har familjens mediesituation diskuterats. Ska vi köpa en Xbox (mod)? Det är 3500 lök och eftersom varken HS eller jag är några storspelare så känns det lite överdrivet och dyrt som DVD-spelare. Eller ska vi satsa på en DVD och då känner jag det vettigast att vänta med dyrare prylar tills dess att Media Centers blivit billigare. Å andra sidan är ingen av oss någon filmgalning heller (inse hur jävla tråkiga vi är...) så det blir också mest för barnen. Eller så skiter vi i alltihop och fortsätter med det knappt fungerande dator+TV för att kolla DVD. Och digital-TV? Ska vi köpa ett boxerpaket eller bara en tom digi-box? Ingen av oss är speciellt serienördig (förutom Vita Huset) eller anser att det är viktigt att kunna glo på varenda match i Ulan Bators fotbollsserie så varför skulle vi skaffa en massa kanaler? Å andra sidan vore det kul att kunna glo på Robinson nån gång, och följa med lite mer vad som händer på de däringa kommersiella kanalerna. Å tredje sidan känns det som om jag ändå får veta det via alla bloggar jag läser.

Undrar om det är så att om jag går och lägger mig nu så slutar den här skitdagen fortare än om jag sitter kvar uppe - jag menar: sitter jag uppe händer det antagligen nån mer skit...









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Du vet var man kan köpa en dvd spelare för endast 399:- ;)

14 september, 2005 13:51

 

Skicka en kommentar