Deep|edition # 20050913






Muppdag.

Idag har inte varit någon bra dag. Inser också att jag missat bussen hem...
Det visade sig imorse att all mail gått åt helvete i flera dagar. Vi har en kass support helt enkelt. "Nu är det klart." Inte då. Jävla källarföretag...

Sen har alla fett mycket att göra. Och OmForm ligger på måndag. Tjena. Pitchen rycker allt närmare.

Sen är jag trött, 'uttrött' - natten var orolig. Höll om en HS som knappt håller ihop. Och barnen är oroliga eftersom deras fasta punkt - mamma - skakar i grunden. Så mitt i natten fick jag gå in och lägga mig i samma säng som Solstickan som grät.

Jag är trött efter gårdagens två stora presentationer för kunder och att direkt åka iväg till Terapeut. Det var bra, alltihop. Men det tar kraft. Sannerligen.

Och La Bossa Nova är splittrad - det är bara OmForm i skall'n på henne. Problemet är att det är en massa jobb som också pågår samtidigt. Imorgon ska en massa grejer vara klara som jag helt plötsligt skulle skriva copy till.

Och mailen fungerar fortfarande inte. Pastorn är här och jag är förbannad - och det verkar han inte riktigt förstå och vill helst försöka få det till att det är vårt fel att serverprogramvaran uppenbarligen är kass. Som han köpt in. Och installerat.

Idag är helt enkelt en skitdag. Jag shoppade mig lite lyckligare - köpte Simple Minds nya platta via iTunes. Och stoppade in diverse skön musik på iPoden. Just nu är jag trött på att vara arg och därför också trött på de olika former av metal som jag haft på poden.

Lyssnar just nu på mina samlade Bowie-låtar. Och funderar om en timme räcker till att göra klart ytterligare ett jobb eller om jag helt enkelt ska skita i det.

Knappt fyra timmar fakturerbar tid vilket är allt för lite. Skulle behöva åtminstone två-tre timmar till. Hur fan ska jag orka det? Det har gått en massa timmar till att försöka få mailen att fungera. Och att diskutera med Pastorn som inte vågar ta några som helst egna beslut. Att det sedan är det vi betalar för verkar inte bekomma.

Fy fan vad jag är pissed idag. Förbannad och frustrerad. Och inte vill jag åka hem heller. Och till på köpet får jag se att ett av mina favoritband, Evelyn Grace, har lagt av...

"Goddag. Du får tre önskningar eftersom jag är en god försupen reklamande."
"Jag önskar mig jättemånga pengar, att jag blir snygg, smal och charmig och att den här dagen försvinner."


Och dagen försvann. Jag blev varken rik eller snygg. Eftersom dagen försvann. Vilken typisk sak en sån här dag...









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

*kramar om*

13 september, 2005 17:58

 

Skicka en kommentar