Deep|edition # 20050911






Kupolen

Vi åkte ner till Kupolen hela bunten. Gympaskor till Solstickan och jag övertalade HS att köpa ett par skitsnygga spetsiga halvboots. Själv hittade jag äntligen jeans i vettiga storlekar inne på Cubus. Ett par svarta - det är flera år sedan jag ägde ett par svarta jeans. Sen köpte jag Panda Titanium Anti-Virus och mitt bland maten på ICA hittade jag rea på såväl Fifa fotboll som nåt rallyspel. Hösten är räddad.
HS var skakig, hon skyllde på gårdagskvällens extensiva vinintag men jag känner igen symptomen från mig själv. Det innebar att jag helt enkelt sa: "Nu käkar vi på Donkan" Jättesmart att jag sätter i mig en Big Tasty +meny när jag alldeles innan, i provrummet, tänkte "Fan, jag måste verkligen försöka att komma ner tio pannor till"... Mañana.

Nu är det dags att börja att jobba. Skrivit ett utkast till svar på en av byråvalsfrågorna. Varning för plannersockervadd:

Heimer & Companys utgångspunkt är att göra bra reklam – att strategiskt och kreativt bygga en marknadskommunikation som ger påvisbar effekt. Vi tror att det är viktigt med ett intresse för vem som är mottagaren för marknadskommunikationen respektive var och när denna mottagare bäst tar till sig marknadskommunikationen. Vi väljer därför att jobba fram ett strategiskt starkt och kreativt spetsigt koncept som sedan genomsyrar all marknadskommunikation, oavsett format.

Vår grundbult är att göra mycket research och med strategisk inriktning så skapar det incitament för förståelse och intresse för produkter och tjänster som ska marknadsföras. Till detta kommer också det faktum att vi väljer att utgå från en grundlig målgruppsanalys, liksom att positionera såväl produkt/tjänst som det strategiska och kreativa konceptet gentemot konkurrerande produkter/tjänster.

Vårt intresse ligger i att göra ett bra jobb, en marknadskommunikation som ger effekt. Oavsett vilka produkter det är. Det innebär att intressera sig för såväl produkter som för ovan nämnda faktorer liksom att se till vilka behov som Ni som kund har.


Musik under arbetet: Energy X via iTunes Radio









4 Kommentarer:

Blogger Heidi

Du vet, det finns lättare alternativ även på McD, men behöver ju inte trycka i sig en Big Tasty med tillhörande onyttigheter. ;)

11 september, 2005 15:10

 
Blogger crrly

Har också upptäckt att Cubus är rätt okej...

11 september, 2005 15:37

 
Blogger deeped

Re: Heidi

Ska du börja också...
Big Tasty ger mättnad.

11 september, 2005 15:41

 
Blogger Heidi

Nej, jag tänker inte börja med något nyttighetsprat. Såklart ger en Big Tasty mer mättnad än till exempel en sketen sallad..

Hm. Skulle ge rätt mycket för att få en stor fet hamburgare just nu kan jag säga.

11 september, 2005 15:53

 

Skicka en kommentar