Deep|edition # 20050910






Vink vink till mediabloggarna

Det här är för fan sorgligt.

Sigge försöker att göra en sorts uppskattning hur många som kommer att fortsätta blogga. Gissa på grund av vad? Jo, att ett par mediabloggare slutat att blogga... Och självklart går Linda Skugge igång på det.

Hello Sigge och Linda. Ni har missat något - när ni gått vidare till något annat så är vi kvar, vi som anser att bloggande är något annat än en trend. Typ Erik, Annica, Adland, Researcher, Media Culpa, Suburbia och andra som hållit på år ut och år in - innan ni ens visste vad bloggande var.

Och självklart är det så att Otto nu tröttnat på att nyhetsjournalisterna bara läser bloggar och inte gör som han säger...


Pscht som man säger till katter... Ingen kommer att sakna er.

Uppdaterad:
Drakbloggare (intressant namnval) kanske borde använda sina kunskaper i research för att inse att saker och ting fanns innan ni försökte uppfinna det hela: det är bara att läsa hos Allas Vår Bloggarmoder Tiger: Bloggdöden, Jag vill vara bara jag och inget annat., En ny blog var 6:e sekund. Eller varför inte rent historiskt leta reda på gamla reloaders. Då kanske någon äntligen inser att bloggande har funnits sen 1996. Typ. Och tidigare.









5 Kommentarer:

Blogger paradox55

Jag tycker nog att det är litet korkat det här med Drakbloggarna. De har ju redan ett medium...

Bloggen är mer ett medium för gemene man. Visst kan de också blogga och använda tekniken. Det är mer intressant med de som inte har en egen tidning att skriva i.

Visst är det så att de som vill publicera sig på Internet kommer att fortsätta att göra det.

Det ligger nog en poäng i att när hypen försvinner kommer nog många att försvinna, men många kommer att fortsätta och de lär vara många fler än när jag började...

Patrick har inte förresten inte bloggat så länge, men han gör det ju med en ära. Jag är ju också rätt ny, men det finns ju många som har hållit på länge.

10 september, 2005 22:56

 
Blogger deeped

Patrick har väl bloggat rätt så länge. Bara att han bytt "bloggnamn" - det har ju jag gjort ett antal gånger också.

10 september, 2005 23:06

 
Blogger paradox55

Jodå rätt så länge ungefär som mig sedan juni 2004 har jag för mig om jag inte minns fel. Får fråga honom nästa gång jag kan.

Du är ju förresten en av de där veteranerna som har hållit på länge...

10 september, 2005 23:27

 
Blogger deeped

Det är ju egentligen ganska länge - åtminstone jämfört med sigge och mediabloggarna.

10 september, 2005 23:30

 
Anonymous Anonym

Jo, den 22 juli 2004 (även kallad dag noll) så började eran... ;)

Det är faktiskt rätt löjligt hur vissa drakbloggar sitter och bollar sinsemellan om saker som egentligen är helt ovidkommande och som kan ordnas över ett par öl i bastun.

Men, som sagt, när de tröttnat och gått vidare (exempelvis bytt arbetsgivare) så är vi andra helt vanliga dödliga kvar och fortsätter stöta och blöta väsentligheterna...

11 september, 2005 00:24

 

Skicka en kommentar