Deep|edition # 20050918






Puckad Linda Rosing

Ursäkta men hur puckad får man vara?

EXPRESSEN.SE/Nöjesnyheter: Linda Rosing: Därför övergav jag min dotter

Det är inte sandat ända upp, det är en sak som är säker. Lyset är tänt men ingen är hemma. Alla fåren är inte i hagen. Osv.

För att citera Bianca:

Jag tycker det första är värre när Linda pratar om sådant än när hon visar brösten, de är ju när allt kommer omkring liksom bara ett par plastpåsar med silikon och lite hud över. När Linda talar ut om sin relation med dottern viker hon även ut dottern.


Kunde inte sagt det bättre själv. Klipp dig, ta ur silikonet, säg nej till alla tidningar (och skicka fr a inte ut pressmeddelande om hur synd det är att du inte har kontakt med din dotter), ge fan i att skriva en bok, ge fan i att åk ut i skolor och prata. Sluta drick. Sluta knarka.

Då. Kanske då kommer dottern att kunna tänka sig att närma sig dig, Linda R. För det finns inget värre än att känna sig sviken av en förälder - särskilt inte i sex-, sjuårsåldern. Jag vet. Jag blev det. Och det är inte lagat ännu.

Det bästa du kan göra just nu, Linda, är att ge fan i att försöka kontakta din dotter. Hon är inte till för ditt välmående. Du är till för hennes. Du gav fan i att finnas för henne när hon behövde dig - varför ska hon finnas nu när du behöver henne?









10 Kommentarer:

Blogger Motvikt

Ja, vad ska man säga? "Jag övergav min dotter för att hon skulle få det bra. Jag gjorde det för hennes skull." Jisses, så vansinnigt befängt! Valet var hennes, att antingen skita i dottern för att roa sig själv, eller "offra" det ansvarslösa levernet och istället ta han om sitt barn. Undrar hur länge hon satt och klurade ut den meningen för att få det att låta som att hon övergav dottern i all välmening... Vätesuperoxiden verkar ha trängt igenom och lagt sig som en dimma bland de grå.

Vissa kvinnor växer tyvärr inte med uppgiften när de blir mamma.

18 september, 2005 23:28

 
Blogger Karin

Alla hästar är inte hemma.

19 september, 2005 01:11

 
Anonymous Anonym

Fan va trevligt. Alla är emot Rosing. På henne bara!

"Det finns bara tre typer av människor. De som kan räkna och de som inte kan det"

19 september, 2005 08:30

 
Blogger deeped

Re Wiz:
Så herrn tycker att det är helt ok att en mamma går ut i Sveriges näst största kvällsdrake och gråter över att hennes tioåriga dotter inte vill träffa henne? Därmed skapar skuld hos dottern? Fin medkänsla du har. Fy fan.

19 september, 2005 08:54

 
Anonymous Anonym

Du har så rätt, så rätt. Jag blir så otroligt ledsen för hennes barns skull, och jag blir ledsen för att hon är så DUM! Och jag blir sut på svenska tidningar som skriver sån här skit, att det inte finns ett etiskt ansvar.

19 september, 2005 10:00

 
Anonymous Anonym

Och att hon inte har förstått att Expressen lever på hennes utspel. Varför gå till tidningarna och gråta hela tiden, jag har varit så jävla irriterad att läsa om Rosing var och varannan dag - vem vill egentligen veta? Jag håller verkligen med tidigare talare, att hänga ut sitt barn i pressen, för att hon mår dåligt? Grrrr, skärpning.

19 september, 2005 11:01

 
Blogger deeped

Re: Bianca
Jag tycker inte Expressen är att anklaga. De lever på människans hyenaliknande tillstånd. Med stor sannolikhet har Linda R själv ringt och berättat för journalisten - med full vetskap om att det ger schysst media. För henne.

19 september, 2005 11:28

 
Anonymous Anonym

Jag får helt enkelt hålla mig till att läsa DN då ;)

Det är väl så att finns det ett allmänintresse att läsa om sånt här så finns det pengar att tjäna för tidningarna. Och även personligen för journalisterna. Jag tycker mig minnas en del skriverier om att Rosing hade en deal med Daniel Nyhlén (som är ett kapitel för sig) förut. Om Linda tipsade honom om "nyheter" om sig själv så delade hon pengarna med Nyhlén om han publicerade tipset.

Sånt är kanske vanligt, jag vet inte. Vet du?

19 september, 2005 15:28

 
Blogger deeped

Re Bianca
Det är det säkert - mer om Daniels olika trekanter kan läsas på http://researcher.se/archives/2005/02/sa-ska-en-sex-slipsten-dras/

19 september, 2005 17:56

 
Anonymous Anonym

Hon har inte alla indianer i kanoten, den där Linda.

21 september, 2005 17:12

 

Skicka en kommentar