Deep|edition # 20051015






Bloggens död kraftigt överdriven

Jag skrev ett mail till Sundling på Resumé efter hans fullkomligt huvudlösa nedsabling av bloggandet. Hans slutsats var att bloggandet stod inför en snar död och byggde det hela på att DIAGNOS och Per Svensson slutat att blogga. Hej och hå.

Mitt mail från i torsdags:

Vilken oerhört fånig kolumn i veckans Resumé! Bara för att några av
mediabloggarna, som dök upp för några månader sedan, slutar anser du
att bloggandet var en fluga? Det låter lite väl likt Uusmanns
internetkunskap för många år sedan. I den sk bloggosfären kommer
medianissarnas bloggande endast vara en parentes - vi som bloggat i
flera år har väntat oss utvecklingen. Så det är onekligen riktigt
dålig research och ett rejält skott i ribban att du ropar på bloggens
död i samma anda som du anklagat blogosfären att ropa traditionella
medias död. Putsa brillorna.


Hans svar:



Precis. Zip and nada. Är vi förvånade? Nej.

Läs mer på Suburbia som också listar övriga bloggar som skriver om Sundlings idioti.

Själv förbereder jag ett inlägg på Researcher som visar på att Resumés reporter har missat att bloggar används till så mycket mer, fr a till marknadsföring. En alltför typisk sak som även visar sig i övriga Resumé.









6 Kommentarer:

Blogger a

Hoppas dom frågar mig rätt ut om dom tycker att deras blogg "suger eller flyger", för då kan jag ljuga och svara "SUGER, BIG TIME! till alla och så kanske jag äntligen får let go of some steam.

Och bloggandet får inte dö ut nu. Vad i helvete skulle jag då ta mig till? Inget Slynarstorm, inget bloggande.. bara en kniv i hjärtat. Gråta!

15 oktober, 2005 21:09

 
Blogger deeped

Well. Jag frågar inte eftersom du antagligen skulle ljuga och svara "den flyger" bara för att du är så fin i kanten.

15 oktober, 2005 23:25

 
Blogger Helena

Det är mycket dom missar på Resumé. Det där med research verkar inte vara så viktigt för dem. I torsdagens Resumé gav dom cred till en annan byrå för PR-eventet i Falun förra veckan som min byrå var ansvariga för. Och det är inte första gången dom blandar ihop oss med samma byrå som denna gång. Resumé är ett skämt.

16 oktober, 2005 13:55

 
Blogger deeped

ReBianca: Resumé med Viggo och Claes de Faire är ett skämt.

16 oktober, 2005 13:59

 
Blogger lux

jag tycker nog snarare att det sker en blogexplosion f n...

men många av dem kommer att självdö. Inget konstigt med det.

16 oktober, 2005 22:22

 
Blogger deeped

Käre Lux. Du har varit instängd i communityträsket för länge :). Bloggexplosionen skedde under maj-augusti. Nu slickar blogosfären sina sår. Att många kommer att självdö prognosticerade såväl Annica Tiger såväl som undertecknad redan i maj :)

16 oktober, 2005 22:50

 

Skicka en kommentar