Deep|edition # 20051021






Brand me and marry me

En bra Tendensdag på Cirkus idag. Lång men bra. Martin Lindstrom är otrolig föreläsare och CEO för Saatchi&Saatchi Europe, Africa, Asia såg ut som Funky Business-snubbarna gjorde för fem år sen. Simon Anholt var kanske ändå mest fantastisk. Inte en ppt-slide, inget annat än honom själv som berättar om nation branding. Och det kändes som tio minuter fast det var en halvtimme. Den siste snubben från Sydafrika var... fullkomligt sjövild. Spelade didgeridoo och höll på. Rena performance-föreställningen runt holism och förändring. En torr professor med DiLeva-varning.

Sen fick vi skjuts med informationsansvarig på SAAB:s försvarsdel och han underhöll oss med berättelser om hur det är att sälja JAS Gripen. In på Åhléns för att smygfotografera (som det visade sig) MUJI:s skönhetsserie och därutanför stod Essa! (Och Frigg såg jag efter att ha överfallit Essa med en kindpuss). Hur stor är chansen? Tyvärr hade vi för bråttom så det blev bara några korta ord och kramar.

Trötta var vi på tåget som vi satte oss på efter att ha käkat sushi och köpt take away-lattes.

Just nu. Blå känsla. Tomt inuti.

How did we get to be this far apart?
How did we get to be this far apart?
I want to be with you, something to share
I want to be near you, sometimes I care
Even the stars look brighter tonight
Nothing's impossible
I still believe in love at first sight
Nothing's impossible

Depeche Mode: Nothing's impossible









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar