Deep|edition # 20051020






I marginalen

Det är alltid lika frustrerande och samtidigt roande när man jobbar med layout. Jag gjorde klart inbjudan till julbalen igårkväll. Nu kom ordföranden i kommitén och frågade: "kan man lägga in menyn också". Jamen vardå liksom? Så jag fick tänka nytt och göra om allt till en fyrsiding...

Det bästa exemplet är från min tid som redaktör på Landskapsposten. Den Långe 1Q kom någon dag innan tryck och förklarade att "det är en sak som måste med". Lätt stressad (och antagligen bakis) förklarade jag att det var omöjligt. Den Långe 1Q tog då en hög utskrifter och sa sedan: "Men det finns ju en massa plats i marginalerna!" Jag hoppas han inte var allvarlig...

Dags att sova. Tidig uppgång för att ta X2000 till Stockholm.









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

He he! Det där känner jag så väl igen. Man sliter sitt hår medan personen i fråga tror att det bara är att "trycka på en knapp" så är det klart... =)

20 oktober, 2005 15:56

 

Skicka en kommentar