Deep|edition # 20051011






En hel storstadstisdag

Superb dag i Stockholm. Tidigt åkte vi iväg med X2000.

Träffade och kramade om syster på stationen i Uppsala och lämnade över en kasse exegetisk litteratur. Väl framme på Centralen gick vi iväg till Embrink Design. En bra dragning, oerhört välvillig VD som var skönt säker på var företaget var på väg, vad de kunde och att vi inte var någon fiende. Mycket inspiration för oss.
Mat på Moderna. Själv åt jag en rådjursbourgoin och en starköl. Fast jag tror att räksalladen slog högre, "riktiga" räkor och en jävligt god skaldjursfromage av något slag.

En sväng på Östasiatiska och den japanska tatueringsutställningen. Rätt häftigt. Och lite skojigt att gå runt och kunna berätta religionshistoriska anektdoter om de statyer och statyetter som fanns i övrig utställning.

Varmt som fasen var det redan på Moderna och inne på Östasiatiska var det en lätt känsla av tropikerna. Än värre blev det inne på Nationalmuseum där vi gick på designutställningen. PL-Annika gav upp och PL-M satte sig tidigt utanför. Det var en okej utställning, oerhört mycket grejer som de hittat. Jag saknade mycket av den oerhört goda grafiska formgivningen som Sverige skapat.

Dags för fika. Att bestämma var man ska äta/fika är alltid en stor ångest i sällskap med det här gänget. Jag brukar hålla klaffen - det är dumt att diskutera sådana viktiga saker med nio kvinnor med klara åsikter om vad som är ett bra fik :). Till slut hamnade några av oss på Östermalmshallen och aldrig har väl en latte smakat så gott!

[av misstag raderat stycke om min eftermiddag med Moe och Essa]

På Pressbyrån köpte jag cigg och Pause och loaded:Fashion. Letade mig sedan till spår 5 där tåget redan stod inne. Resten av byrån var redan där. Tågresan hem handlade mycket om jobb. La Bossa Nova drar till Rom imorgon så det fanns en hel del att försöka fixa. Och sedan lusläste vi loaded:Fashion för att hitta inspiration till ett av de projekt som vi håller på med.

Trötta reklamare gick av tåget i Borlänge runt åttatiden. När jag kom hem var det bara en sak som fanns: dusch! Efter en oerhört svettig och klibbig dag var vattnet skönt. Och Solstickan dök upp i dörren - frågade om jag trott att han och HS hade somnat och skrattade gott åt att de lurade mig.

Kommissionen var oerhört bra idag. För övrigt.









3 Kommentarer:

Blogger nb

Tre museum (musei?) på en dag? Imponerad & jalouse.

12 oktober, 2005 10:07

 
Blogger deeped

Två. På Moderna käkade vi bara. :)

12 oktober, 2005 10:40

 
Blogger crrly

Misstag? Jaja. ;)

13 oktober, 2005 09:38

 

Skicka en kommentar