Deep|edition # 20051009






Jag har flugit lågt. Ett jetplan i ljudets hastighet. Alldeles ovanför marken. Bränslet är slut. Igen. En vacker krasch. Krevad av ljus och mörkret sänker sig. Igen. Jag skrattar åt demonerna och bjuder upp dem till dans. En galenskap värd att fira. Aldrig någon katapult. Råttorna mönstrade aldrig ens på. Det finns bara jag. Och marken som rusar fram. Under. Närmare. Och närmare. Doft av svedd jord. En vindil bådar om stormen. Ögat skådar bortom. Det ögat. Allblindhet. Och mitt i. Bränder. Häxjakt på liken. Betalar priset. Det högsta priset. Offerlamm. Blod och tårar. Varje gång samma läxa. Ensam är du. Ingen finns, och fångar upp. Jag är vargen. Alltid denna vandring. Och önskar att bli styckad. Sliten i småbitar slängd till hundar. Djupt inuti deras skall. De har fått upp vittringen. De har fått upp vittringen. Igen.