Deep|edition # 20051025






Hata-Linda-Enkäten

Det känns lite som om Skugge är ute och går med stora medlidandeshåven i samband med sin Hata-Linda-Enkät men självklart svarar man - det är ju om inte annat lite småkul:
1. Varför väcker jag så mycket känslor?
På grund av att du är något så osvenskt som inkonsekvent, utlämnande och elitistisk. Själv gillar jag det men förbehåller mig rätten att påpeka inkonsekvenserna. Andra gånger tror jag att du väcker känslor för att du säger sanningar. Andra gånger för att du frankt säger sanningar som inte är underbyggda för fem öre. Skäms inte för att vara elitist!
2. Vad är det största felet på mig?
Det är antagligen samma saker som samtidigt är din styrka (se ovan). Plus att du bloggar recept... det är om möjligt värre än att blogga om sina katter (se ordet kattblog)

3. Varför engagerar ni er så i mig om ni tycker att jag är så dålig?
Jag tycker inte du är dålig så det är väl antagligen inte mig du frågar. Däremot tycker jag att du ibland slirar in och blir rent politiskt korrekt när du försöker vara rebell. Då blir jag trött.

4. Jag vet en massa skribenter/skådisar/artister som jag tycker är dåliga men inte ägnar jag dyrbar tid åt dem. Varför lägger ni ner tid på att läsa mig när ni tycker jag är dålig?
Logiskt borde det då vara att du anser att alla som du faktiskt dissar i dina krönikor och bloggpostningar är bra? Pascalidou, Ranelid och Rosing för att ta några som fått känna av din vassa tunga. Inkonsekvens igen, kära du. Du lägger ner tid på att irriteras över olika personer - du är en mediamänniska och därmed öppet mål och a sitting duck.

5. Ni tycker att jag är obegåvad, det är helt okej, men ger ni er på alla andra som ni också tycker är obegåvade? Mailar ni dem och skriver hatiska saker?
Knappast. Snarare jävligt begåvad. Men ibland slänger du bort begåvningen på att skriva fortare än du tänker. Och jag har aldrig skrivit "hatiska saker" till dig. Inte vad jag vet i varje fall.

6. Ni tycker att jag ska sluta skriva, men alla de som gillar mig, ska de inte ha rätt att läsa och gilla mig?
Gud förbjude! Själv har jag läst alla dina böcker och följt dina krönikor sedan Fredagsbilagan tog in dig (vi snackar tidigt nittiotal om jag inte missminner mig). Det skulle bli bra mycket tråkigare om du inte skrev men du borde kanske hushålla lite med dina ord. För mycket ger alltid inflation, oavsett om det handlar om ekonomi, krönikor eller varumärken.









2 Kommentarer:

Blogger Helena

Hey, om man bloggar om sina katter är det för att de faktiskt är en stor del av ens liv. Man ska inte underskatta betydelsen husdjur kan ha i någons liv. Jag har en dagbok, i den skriver jag om mitt liv i stort och smått och mina katter är en del av mitt liv och därför förbehåller jag mig rätten att blogga om dem om jag känner för det. Jag var bara tvungen att försvara mig lite där för uppenbarligen tog jag åt mig.

=)

26 oktober, 2005 15:46

 
Blogger deeped

ReSandra: Medlidande? Jag tycker det är rätt smart. Funderar allvarligt på att göra en liknande på mig själv - helt klart ett enkelt sätt att skaffa data för att bygga ett solitt personligt varumärke.

27 oktober, 2005 10:05

 

Skicka en kommentar