Deep|edition # 20051025






Spökringning

Det ringde på dörren för en halvtimme sedan. Klockan ett på natten. Jag rusade upp och öppnade.

Ingen där.

Jag tittade runt och det var tomt. Gnistrande tyst av minusgrader.

Efter en stund ringde dörrklockan igen.

Samma sak. Tomt. Isande kylslaget utanför.

HS ställde sig att titta i arbetsrummet och jag i köket.

Väntade.
Väntade.
Väntade.

Dörrklockan ringde igen.





Antingen spökar det eller så har kylan spelat ett spratt med vår dörrklocka. För det finns ingen utanför...







Nu sitter man här en smula adrenalinfylld och borde ligga och sova. Billiga elektroniska prylar ska man akta sig för.









2 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Läskigt.

25 oktober, 2005 15:29

 
Blogger Belle

Påminner mig om en liknande historia. Jag hade tvättat mina rosa monstertofflor, som "visslar" när man klämmer dem på en av tårna. Hela natten var det nån som klämde på den där jävla tån i tvättstugan i vårt hus som var jättespökligt redan innan. Jag var verkligen livrädd. Jag grät nästan. Väckte sambon som mycket trött förklarade att visslandet åstadkoms av elektronik och att elektroniken hade blivit blöt och nu höll på att torka. Då kände jag mig lite brudig.

27 oktober, 2005 00:47

 

Skicka en kommentar