Deep|edition # 20051110






Artikel som inte blev

Min mobiltelefon ringde vid halv tvåtiden. Det var en journalist på den ena av våra många lokaltidningar. Hon ville prata om IKT-listan. Jag förstod inte riktigt hur hon lyckats att koppla samman mig med Borlänge men vi pratade lite och självklart sa jag vad jag tyckte. Diskussionen om homosexuellas rätt att välsignas i kyrkan har jag spenderat så många timmar med. Hon frågade om hot och såna saker och jag sa som det var: att det på båda sidor finns idioter som inte fattar att man kan säga saker om varandra men aldrig hota och fr a inte dra in kombattanternas familjer i det hela.

Hon skickade artikeln och dels var den rätt beige. Men framförallt kändes det helt fel att det stod "...är en av prästerna i Dalarna som skrivit på."
Är jag? Det kändes helt enkelt inte som jag. Inte att det handlade om mig. Jag känner mig inte som präst längre.

Jag skrev ett mail till journalisten och förklarade att jag inte kände att det var helt rätt att jag skulle stå som präst. Jag berättade väl inte den personliga reflektionen utan tryckte mer på att det inte är så bra för byrån att jag figurerar i en sån här fråga. Vi ska verka utan att synas för mycket.

Samtidigt kände jag mig som en jäkla förrädare.



Jag funderar också på att lägga ner deep|edition.









8 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Nej nej nej Nej nej nej Nej nej nej
Inte lägga ner!!!! Ajabajja!

11 november, 2005 00:05

 
Anonymous Anonym

Jag skulle verkligen sakna DeepEd.

11 november, 2005 09:30

 
Blogger Helena

Nejdå, här ska inte läggas ner nånting.

11 november, 2005 11:07

 
Blogger Ataharis

Nej. Inte lägga ner. Absolut inte. För bra för att läggas ner. Okej?

11 november, 2005 14:16

 
Blogger louisep

En av de mest vågat personliga bloggarna kanske lägger ner? Det vore synd, personligen för att jag någonstans finner en resonans hos dina skriverier som jag känner igen mig i. Men man blir fundersam över vad man skriver till en publik, vilket fått mig att fega det jobbigt personliga, så antar att det är det du också känner tveksamhet inför?

11 november, 2005 14:25

 
Blogger Christian

Lägger du ner Researcher blir jag lite ledsen. Försvinner du från Bold överlever jag inte.

Lägger du ner deep|ed klarar övelever jag.

11 november, 2005 15:01

 
Blogger lux

inte lägga ner deeped
fyfyfyy på sig!

11 november, 2005 15:38

 
Anonymous Anonym

Jag kommer att sakna din blogg, en av få personliga som är intressant att läsa.

Samtidigt tycker jag det är helt rätt och naturligt att lägga ner ifall det inte känns kul/rätt osv att fortsätta.

Hoppas i varje fall att du syns på något sätt även om du lägger ner här.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

11 november, 2005 20:47

 

Skicka en kommentar