Deep|edition # 20051114






Bredbandsbolaget och Blogsoft

Vilken beige dag. Bredbandsbolaget lyckades fimpa nån dns-koppling vilket gjorde att jag a) fick prata med två personer på deras tekniska support - och den första visste inte att det var någon fel alls. Vilket därmed gjort att jag under ett par timmar försökte starta om alltihop ett par gånger om. b) de enda sajter som fungerade är QS-communityn (vilket visar att Q lyckats skapa en oerhört solid plattform), telia.se och Acer.com... jävligt rafflande sajter att använda. c) jag har inte kommit åt min jobbmail vilket inneburit att jag nu suttit och författat tio olika svar på kort tid.

För övrigt har de fullkomligt ryggradslösa fåntrattarna på Blogsoft självklart fallit för trycket från "stackars Kalin". Läs hur "snyggt" abuseanmälningar sköts hos dem: AlexSevilla - Jag en hotare...... Suburbia och Media Culpa skriver om det hela - den senare sätter det hela i ett större sammanhang.

Hur många har verkligen satt sig in i Blogsofts regler? Och uppenbarligen anser sig Blogsoft stå över den svenska juridiken och därmed anse att saker som kan "tolkas som förtal" bör tas bort.

Och Roland "rekommenderar" mig också att städa bort sådant som kan tolkas som förtal.....såvitt jag vet så har jag inte på ngt sätt förtalat ngn.....jag bara skriver vad jag tycker om Yngves åsikter.......
AlexSevilla - Abuseanmälan


En sak är säker - det är helt klart förenat med viss fara att ligga hos Blogsoft.









4 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Hej....det som förbryllar mig en smula är hur de kan anmäla mig när jag inte är den som är reg på ip.adr....utan en annan....så hur skall de kunna bevisa att jag är jag sas....så på ngt sätt verkar det ju mer vara ett slag i tomma luften.....och menar du i din kommentar att Roland inte hade rätt att ta bort ngt utan att informera mig först? Och om jag byter så ramlar både anmälan om hot, kränkning och abuse ???

14 november, 2005 16:08

 
Blogger deeped

Roland har väl iofs rätt att göra vad han vill eftersom det i princip är "hans" grejer som det ligger på. Men det intressanta är snarare att han väljer att göra ändringar utan att fråga, utan att ha ett samtal med dig eller att låta dig göra det själv. Fr a är hans "sånt som kan tolkas som förtal" oerhört intressant... det innebär mao att det är Blogsofts tolkning av förtal som gäller - inte svensk lagstiftnings. Det hela innebär att man på Blogsoft väljer att inte se till Yttrandefrihetsförordningen utan väljer att vara mest skrajsna för PUL.

14 november, 2005 16:13

 
Anonymous Anonym

Så det innebär alltså att jag kan hävda att han gjort fel enligt yttrandefrihetsförord. ???

Jag har surfat runt och försökt läsa mer om saker...och det verkar ju mer som om den som har ip.adr är den som skall anmälas och inte jag om jag har fattat det hela rätt....så om jag packar ihop och drar så kan de aldrig med andra ord säga att det är jag???

14 november, 2005 16:22

 
Blogger deeped

Sitt lugnt i båten. Det enda Kalin har att komma med är att du lånat bilden. Men om polisen väljer att dra dig inför rätta av det lär de få ett styvt jobb eftersom varenda blogg lånar bilder lite här och varifrån. För övrigt är det den som tagit bilden som då ska stämma dig - inte Kalin. Som jag skrev i nästa postning: en offentlig person får lov att stå ut med mer än en icke-offentlig person. Kalin har gjort sig offentlig genom att dels välja att gå ut med sina åsikter och att sedan också ställa upp i diverse media. Det enda som kan hända är väl att Roland får kalla fötter och stänger din blogg så mitt råd är att du backupar dina postningar.

14 november, 2005 16:50

 

Skicka en kommentar