Deep|edition # 20051127






En delfin i badkaret

Stackars delfiner...

Brittiska forskare vid University of Leicester Medical School har låtit en grupp patienter simma med delfiner under en tvåveckorsperiod.
Deltagarna led alla av olika former av depression.
Vetenskapsmännen uppger att simturerna med delfinerna var så framgångsrika att deltagarna inte behövde äta läkemedel under de tre närmaste månaderna efter sista besöket.


Så. Istället för Prozac gäller nu en delfin i badkaret...


Källa:
EXPRESSEN.SE/Hälsonyheter: Är du deppig? Gör som Mariah Carey!



Uppdatering: Verkar vara som om delfinerna försöker säga något (varför inte Ajöss och tack för fisken...). På reprisen av När&Fjärran simmade Vilgot Sjöman... nej, Vigor Sörman med sådana däggdjur. Och i Kvitt eller dubbelt tävlade någon överintelligent trettonårig tjej i kunskap om just delfiner. Jag börjar ana en konspiration. Vogonerna är på väg.









4 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Helt utanför ämnet, men jag klickade just på din profil och såg att vi hade samma favoritförfattare. ( Iofs har jag flera):)

27 november, 2005 15:45

 
Blogger deeped

Jag har också flera. Men Coupland är den som passar mitt personliga varumärke bäst ;)

27 november, 2005 16:00

 
Anonymous Anonym

Jag undrar hur delfinerna som simmar runt med deppressiva människor kommer att må. Kanske de behöver Prozak istället.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

27 november, 2005 16:27

 
Blogger deeped

Eller så är det Prosit de behöver ;)

27 november, 2005 17:36

 

Skicka en kommentar