Deep|edition # 20051125






Adrenalin

Om en halvtimme (halv åtta) ska jag vara hos en kund. Presentation av brand concept inför hela personalen - typ sextio pers.
Presentationen är den bästa jag gjort. Rent tekniskt.
Jag tror jag har kontroll över vad jag ska säga.
Det här är det enda som jag antagligen saknar från mitt gamla jobb. De stora gigen - adrenalinet. Mina sista två gig som präst var Ondskamässan - den ena gången för typ fyra-femhundra pers, den andra för 100+. Den sista gången gick iofs hela ljusriggen åt fanders men det är smällar man får ta.
Dags att åka.









2 Kommentarer:

Blogger MB

saknar du aldrig att vara präst?

Har jag rätt uppfattning om dig så fixar du det galant..... :-))

25 november, 2005 09:51

 
Blogger deeped

ReMaleandro: Nej. Faktiskt inte. Jag funderade på det imorse faktiskt. Ställde mig själv frågan: "Saknar jag inte prästeriet." Och nej - ingen saknad. Det enda är möjligen att göra de riktigt stora gigen - ungdomsmässor för fler än hundra personer med rockband, ljusriggning och avancerade slideshows. Men i övrigt - inte ett dugg.
Beror antagligen på att jag helt enkelt inte tror på Gud längre. Vilket i sig innebär en gigantisk omställning för mig som person.

25 november, 2005 10:02

 

Skicka en kommentar