Deep|edition # 20051118






Sorg minnen och trender

Jag läste en oerhört fin postning hos Christian om sorg saknad minnen och föräldrar. Det slog mig att jag också förlorade mina föräldrar - men de dog inte. De bara slutade att fungera som föräldrar. På nåt sätt. Morsan genom att sätta mig som pseudomake när jag var sju - både psykiskt men också fysiskt. Farsan genom att han försvann mer och mer in i ett nytt liv. Mina goda minnen handlar väldigt mycket om den tiden innan de skildes - efter det startade den långsamma döden på nåt sätt. Jag har nog inte tänkt på det men jag borde kanske försöka att vårda de minnena istället för de minnen av ont som så länge förgiftat mig.

Status är fortfarande en förkylning som inte riktigt vill ge med sig. Idag hade vi ett event tillsammans med vår kund. Cay Bond, grand old lady i trendspaning, pratade i två timmar. Hennes presentation var jävligt snygg - sen är det ju Promostyls generella och bygger på deras trendböcker. Men man blir lite avis när man jämför med sina egna. Bra genomgång - fr a så log jag lite åt de ord hon tryckte på - samma ord som jag "sålt in" till den kunden att vi ska jobba med. Lunchade med "huvudpersonerna" vår kunds viktigaste köpare - ett gäng kvinnor som var... väldigt stockholmska. Vi pratade Stella, Debenham's och trender.

Eftermiddagen spenderades runt La Bossa Novas stora middagsbord hemma hos henne. Hon har ett hus fyllt av fantastisk konst och av glas och annat. Hennes pappa var konstsamlare uppe där vi båda kommer ifrån. Vi pratade BSC och framtid. Ett bra snack - det märks att de som nu finns på byrån vill framåt.

Imorgon åker vi på spa (eller rättare sagt - imorgon åker vi till svärföräldrarna och lämnar av barnen, jag installerar ipTV-box och på lördag åker vi på ett dygns spa). Det ska bli ok. Jag är inbokad på en halvkroppsmassage.

Men innan det är det en hel arbetsdag. Så nu är det dags för mig att sova.









14 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Är det du och din fru som ska ut på SPA dygn!?

18 november, 2005 10:31

 
Blogger deeped

Anonyma kommentarer besvaras inte.

18 november, 2005 10:34

 
Anonymous Anonym

Jag förstår...;0) då ska jag inte lägga mej i den frågan mer.

18 november, 2005 10:37

 
Blogger deeped

Ett annat sätt är ju att faktiskt skriva vem man är.

18 november, 2005 10:41

 
Anonymous Anonym

Det är ju faktiskt rätt ointressant.

18 november, 2005 10:43

 
Blogger deeped

Det innebär mao att du tycker det är ointressant att få svar också.

18 november, 2005 10:55

 
Anonymous Anonym

I sak inte.

18 november, 2005 10:57

 
Blogger deeped

Då gör det mao inget att jag tar bort den? Eftersom du uppenbarligen är ute efter något annat än att ärligt fråga saker? Du glömmer att jag är textperson så jag har redan listat ut vem du är...

18 november, 2005 11:00

 
Anonymous Anonym

Jag ville fråga samma sak, men det tänker jag inte göra då, för om jag får ett svar så får ju anonym det och det vill vi ju inte.

Vi gillar inte anonyma ...

Men hur som helst låter det härligt med spa och massage. Hoppas ni får det underbart!
Jag skulle vilja veta vad en ipTVbox är också ...

18 november, 2005 20:00

 
Blogger deeped

Well Helene. Anonymous här ovan är inte intresserad av att veta utan av att göra livet surt för mig. Vad hon glömt är att jag aldrig gör saker halvdant och vet därför vem hon är, varifrån hon gått in här och allt sånt. Det är det man har saker som sitemeter och traceroute till.

Sen tycker jag att det väl borde vara ganska klart att det är min fru som följer med. "Vi åker först till svärföräldrarna" ...

18 november, 2005 21:18

 
Anonymous Anonym

Nej, det var inte så självklart för mig. Eftersom det rörde sig om två olika dagar. Det kunde lika gärna ha varit du och din svärfar eller du och några från ditt jobb, för dem nämnde du också rätt mycket i stycket ovanför.

Så liiiiite, aaaaningens otydligt tyckte jag att det var. :-)

18 november, 2005 23:34

 
Anonymous Anonym

Vad är sitemeter och traceroute...? Vill åxå ha...

19 november, 2005 20:24

 
Anonymous Anonym

Glömde skriva att jag hoppas ni får underbart på spa. Jag älskar spa, det är så rogivande. Tyvärr tycker sambon att spa är ganska långtråkigt... ;=)

19 november, 2005 20:26

 
Blogger deeped

ReNina: Sitemeter.com är en utökad besöksräknare med en hel del statistik och både traceroutingtjänster etc inbyggda. Traceroute är att leta reda på var ifrån ett ip-nummer kommer. Traceroute spårar det bakåt över olika servrar. WHOIS är ett sätt att slå upp ip-nummer och vem som äger dem.

20 november, 2005 19:20

 

Skicka en kommentar