Deep|edition # 20051114






Svar på mail

Måste ge journalisten Marie Skogward en eloge för både snabbt och genomtänkt svar:

Hej Niclas,

Har försökt dubbelkolla din anklagelse för att jag skulle ha citerat fel, att jag skulle ha missat ett frågetecken. Men det verkar som om inlägget på Alex blogg försvunnit.
När jag citerar gör jag det, självklart, alltid noggrant och ordagrant och hade inte heller den gång, tänkt att något annat skulle ske. Det var inget medvetet fel från min sida.
Visst har jag läst bloggen och noga gick jag igenom det som stod där. Frågetecknet är alltså en miss från min sida.

Om det är så att min notis innehöll felaktigheter, får jag se till att en rättelse kommer in i tidningen. Och visst kan jag förstå, nu när du lyfter fram exempel, att jag kanske borde ha förtydligat vissa delar.

Utifrån polisanmälan och en intervju med Yngve Kalin har jag sedan skrivit ihop notisen. Bilderna på Kalins familj var något som Yngve Kalin personligen kände sig kränkt över, vilket jag också skrev.

Om jag gjort fel ber jag om ursäkt och försöker rätta till det.
God journalistik är det viktigaste och något som jag alltid strävar efter att upprätthålla.

Med vänliga hälsningar
Marie Skogward


Jag börjar därmed omvärdera mina tidigare negativa erfarenheter av kontakter med Dagen och journalister på denna tidning.









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Tack för tipset....har du möjligen hennes adress eller skall jag skriva till redaktören?

14 november, 2005 18:35

 
Blogger deeped

Alex. Hett tips är att läsa artikeln och titta under hennes byline ;) - det var därifrån jag fick tag på adressen *ler*

14 november, 2005 18:38

 
Anonymous Anonym

tack...."garv" ibland är jag trög....

14 november, 2005 18:47

 

Skicka en kommentar