Deep|edition # 20051121






Varför ska tjejerna ha allt det roliga? :)

Hittade en rolig lista hos Hedgehog:

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
Typ tre par jeans. Toppar? Hello - jag gissar att jag har cirka sju skjortor jag använder, fem piké som jag "love, wear and tear" och en del T-shirtar.

2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Det går i vågor. Ett par månader kan vara synnerligen oshoppade och sen får jag ett ryck och shoppar järnet.

3. Hur många väskor har du?
En jävla massa. Fast jag använder typ två. Eller egentligen bara en numera - min messengerväska med påsydd Josh Rubin-logotyp.

4.. .och hur många av dom är märkesväskor?
Filosofisk fråga. Hur definieras ett märke? Den enda som inte är ett märke är den utmärkta träningsväskan som jag inte kan använda längre eftersom det står Sprida Reklambyrå på den :).

5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Det beror på. Förra månaden köpte jag en rock - då blev det många pengar. Den här månaden blir rätt oshoppad.

6. Vad är din favoritaccessoar?
Min Razr V3. Och mina tumringar.

7. Beskriv din stil med tre ord?
Svart, low-tech preppy, reklambyrå.

8. Hur många solglasögon äger du?
Inga eftersom jag har glasögon. Däremot brukar jag tappa bort ett eller två par clip-ons per sommar.

9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Klär efter? Vet inte om jag egentligen apar efter. Dels klär jag mig efter tillfälle - kundbesök är det lite mer up-tight, instängd planning innan deadline väldigt ostilat. Mer att jag tar inspiration från olika håll: tidningar och liknande.

10. Vilken är din favoritdesigner?
Paul Smith utan tvekan.

11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Min diskret kritstrecksrandade kavaj, min nya cashmererock och mina halvhöga boots. Plus mina pikétröjor såklart...

12. Vad är nästa köp?
Antagligen ett par jeans till. Eller ytterligare en kavaj eftersom det mer och mer blir varje dag i kavaj.

13. Shoppar du secondhand ibland?
Nej. Jag orkar inte.

14. Vilken är din favoritaffär?
KappAhl har börjat med en lysande line av kostymer och kavajer med det för mig passande namnet Madison Avenue. Oerhört fint sydda för att ligga i den prisklassen. Att gå in och drömma om att köpa Paul Smith på NK är i en annan liga.

15. Är din garderob fullsmockad?
Näe, inte av kläder i varje fall :(

16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Om jag hade råd: kostymer och kavajer. Jag är en sucker för snygga rockar och jackor också.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar