Deep|edition # 20051120






Kort om...

Det var ett bra spa-dygn. Sätra Brunn är helt ok - god mat och skön avkoppling i ett nybyggt badhus som bygger på antroposofernas tankar om färg och form. Självklart somnade jag under min massage - det gör jag ju alltid. Massösen flinade över det faktum att jag bara verkade sova djupare ju hårdare hon knådade och tryckte...

Barn och svärföräldrar kom upp och käkade lunch så åkte vi direkt därifrån hem.

Imorgon är det jobb igen. Jag ska köra en presentation för hela byrån över hela arbetet med vår största kund. Jag borde antagligen gå igenom den och loosa en del slides men jag orkar inte. Får göra det på bussen eller nåt.









6 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Snarkade du också tro? När du låg där och sov medan hon knådade? ;)

21 november, 2005 01:01

 
Anonymous Anonym

Låter jättehärligt.
Min son ska just börja på et waldorfdagis, som ju också är antroposofiskt. Jag gillar deras tankar och färger och formar.
Och de bryr sig verkligen om barnen. Inte bara barnförvaring på den förskolan alltså.

21 november, 2005 10:21

 
Blogger deeped

Som pedagog gillar jag inte Waldorfpedagogiken - den har alltför många saker som gör att barnen får kämpa mycket mer när de ska bli en del av samhället efter högstadiet. Det saknas helt enkelt saker. Själv tycker jag inte dagis per se är barnförvaring, kan bero på att HS är utbildad förskolepedagog och att jag är rätt tacksam för att själv fått gå på såväl dagis som hos dagmamma eftersom jag annars antagligen inte lärt mig ett skit eftersom min mor må vara pedagog när det gäller musik men resten är hon rätt värdelös på.

21 november, 2005 10:27

 
Blogger Karin

Vill oxå. testade du floating?

21 november, 2005 22:07

 
Blogger deeped

Inte mer än i den varma bassängen - en del kallar det ryggsim :)

21 november, 2005 22:20

 
Anonymous Anonym

Därför, pga av de kommer efter, har min dotter bara gått fram till sexårsverksamheten i waldorf, sedan vanlig skola. Det blir nog lika för sonen.

22 november, 2005 15:43

 

Skicka en kommentar