Deep|edition # 20051128






Frågeformulär

Den här var kul.

(X) snott den här listan från nån
- det är ju hela idén. Den här snodde jag från F på QS.
(X) rökt en cigarett
- jamen tjena liksom. För tillfället är favoriten Prince nya Highland. Jag är en sucker för bra stories.
(X) rökt en cigarr
- oja!
(X) varit hög
- mmm
(X) varit full
- men herregud
(X) hånglat med någon av samma kön
- beror väl på om det krävs att det var seriöst eller bara skojigt
(X) varit kär
- konstant tillstånd
(X) blivit dumpad
- självklart
( ) dumpat någon
- det är en erfarenhet jag tror att jag har kvar att göra
( ) fått sparken
- faktiskt inte. Trots att jag är en bister jävel.
(X) varit i knytnävsslagsmål
- japp. Men jag har alltid förlorat.
( ) rymt hemifrån
- borde antagligen ha gjort det
(X) haft känslor för någon som inte känt samma sak
- självklart. Många gånger.
( ) blivit arresterad
- nej, men det har varit på vippen några gånger.
(X) hånglat med en främling
- jodå. Men jag har bara andrahandsinformation om detta ;)
( ) gått på en blinddejt
- visserligen är jag närsynt men...
(X) ljugit för en kompis
- det gör vi alla då och då.
(X) varit kär i en lärare
- ujuj. Vi hade världens vackraste vikarie i nian. Jag var otroligt förälskad.
(X) skolkat
- Jag vann konstant vår klass frånvarostatistik under gymnasiet. Och ingen lärare kunde säga något eftersom jag ändå fick bra betyg i de ämnen som intresserade mig.
( ) legat med en medarbetare
- nej... inte vad jag vet.
(X) sett någon dö
- japp. Ett antal.
(X) varit kär i en av mina internetkompisar
- självklart.
( ) varit i Kanada
- Det verkar meningslöst. Ungefär som Sverige fast de pratar både engelska och franska.
( ) varit i Mexiko
- För varmt.
(X) flugit
- Jupp. Längst till Chicago.
(X) spytt i en bar
- Antar det.
( ) sett en del av dig själv brinna
- Eh... nej...
(X) ätit sushi
- självklart.
( ) åkt snowboard
- näe... jag lärde mig åka slalom när jag var 20 så det känns som om jag missade hela snowboardgrejen.
( ) crowdsurfat under en konsert
- man ser så fånig ut i hjälm om man går på konsert.
( ) varit i ett våldsamt förhållande
- den enda som någonsin slagits är HS.
(X) tagit smärtstillande
- men komigenliksom.
(X) älskar eller saknar någon just nu
- ja.
(X) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
- jodå.
(X) gjort en snöängel
- japp.
( ) haft ett te-party
- vad är det? Boston Tea Party var iofs en hejdundrade fest men jag var inte född då...
(X) byggt ett sandslott
- har jag säkert.
(X) hoppat i en vattenpöl
- min son skämdes senast jag gjorde det.
(?) lekt uppklädd
- va?
(X) hoppat i en lövhög
- inte i år.
(X) åkt släde
- japp.
(X) fuskat när du spelat spel
- att vinna är prio ett.
(X) varit ensam
- jag är alltid ensam.
(X) somnat i skolan/på jobbet
- konstant.
( ) använt ett falskt id
- inte haft anledning.
(X) tittat på en solnedgång
- ja.
( ) varit med i en jordbävning
- möjligen kan det kännas så när man är riktigt tokförälskad.
(X) rört en orm
- ett antal gånger.
(X) sovit under stjärnorna
- jag har ju varit både scout och skitpackad... (fast inte på samma gång)
( ) blivit kittlad
- jag är inte kittlig.
( ) blivit rånad
- förutom att man betalar skatt och betalar av till CSN
(X) blivit missförstådd
- det blir man väl konstant.
( ) tagit hand om ett rådjur/en get
- nä. Däremot har jag haft bockskägg...
(X) vunnit en tävling
- jodå.
(X) gått mot rött
- mer regel än undantag.
( ) blivit avstängd från skolan
- konstigt nog inte.
(X) varit i en bilolycka
- ett antal. Fast jag har aldrig kört.
(X) haft kramp
- jodå. Både kroppslig och skrivkramp.
(X) känt dig som en utstött
- det gör jag alltid. Min lott.
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
- varför skulle jag? Jag heter inte Bridget.
(X) dansat i månljus
- faktiskt. Naken också.
(X) hatat ditt utseende
- jodå. Fr a när jag var som fetast.
(X) varit vittne till ett brott
- jag har levt i diverse märkliga sammanhang + att jag har nattvandrat flera år.
(X) ifrågasatt ditt hjärta
- alltid.
( ) varit besatt av post-it lappar
- nä, jag ser alltid till att sluta i tid. Däremot ska vi inte tala om whiteboardtavlor.
( ) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
- verkar lite onödigt.
(X) varit vilse
- jag är konstant vilse. Och för övrigt har jag minus i lokalsinne.
(X) varit på andra sidan landet
- jag har varit i såväl Göteborg som i Piteå. Fast ännu inte i Skåne - det anser vi inte vara Sverige i alla fall ;)
(X) simmat i havet
- som fiskarna.
(X) känt som om du håller på att dö
- jag har lidit av panikångest.
(X) gråtit dig själv till sömns
- det har jag gjort. Som liten.
(X) lekt polis och rånare
- trodde det hette "tjuv och polis".
( ) sjungt karaoke
- nä, inte "äkta". Däremot sjunger jag med i alla låtar jag spelar i bilen.
(X) betalat för mat med bara mynt
- jodå - och rätt mycket mat med.
(X) gjort något med dig själv som du inte borde gjort
- det gör man väl hela tiden egentligen. Men ja, det har jag gjort.
(X) busringt
- vem har inte det?
(X) fångat en snöflinga på tungan
- ända tills jag insåg att det var koncentrat av miljögifter i dem.
(X) dansat i regn
- japp. Fast inte naken.
( ) skrivit ett brev till tomten
- tror inte det. När jag var liten var jag med i kyrkan och då fick man inte riktigt tro på tomten - och nu tror jag varken på Gud eller tomten. Fast jag har skrivit brev till mig själv och enligt vissa har jag tomtar på loftet så...
(X) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
- jag ser ingen anledning att stanna och titta på solnedgångar med människor som jag inte bryr mig om.
(X) blåst bubblor
- lärt mina barn.
(X) gjort upp eld på en strand
- jag har som sagt varit scout.
(X) förstört en fest
- jag är en bister kille :)
( ) åkt rullskridskor
- nej. HS har det. Nerför backen i centrala Hedemora. Det kallas numera Diakonissbacken efter hennes sagolika vurpa. Själv satt jag med JJ och väntade på att de skulle komma tillbaka med mer groggvirke.
(X) fått en önskan inslagen
- i paket...
( ) haft sex med en apa
- nä, men säkert anser några som jag haft sex med att de haft det ;)
( ) burit pärlor
- strass och sånt men inga pärlor.
(X) hoppat från en bro
- jodå, fast den var inte så väldans hög. Däremot har jag klättrat på spannet över Skolgatubron i Uppsala. Då kan vi snacka om att eventuella skyddsänglar fick jobba övertid...
( ) ätit hund/katt-mat
- fisk äter jag visserligen.
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
- filosofisk fråga: när slutar vi att vara främlingar för varandra?
( ) kysst en spegel
- näe...
(X) sjungit i duschen
- jag gör många saker i duschen... ;)
( ) burit en svart klänning
- inte vad jag kan minnas...
( ) drömt att du gift dig med någon
- jag trodde jag drömde men det visade sig att mardrömmen var sann...
(X) limmat fast din hand i något
- det har väl alla som haft träslöjd?
( ) fastnat med tungan i metall
- nä.
( ) kysst en fisk
- möjligen har några jag kysst liknat fiskar och torskat löjeväckande mycket.
( ) varit en cheerleader
- jag passar inte i sån kjol
(X) suttit på ett tak
- jag har suttit på det mesta
( ) skrikit så att du inte fått luft
- nä. Jag har en rejäl pipa så jag behöver inte skrika mycket innan det händer saker.
(?) byggt en kärra
- kärra?
(X) pratat i telefon i mer än sex timmar
- skojar du...
(X) stannat uppe hela natten
- ojojoj. Under fem år gjorde vi en tidning fyra gånger per år. En helg i Sigtuna per nummer. Då sov vi sällan. Eller inte alls. Sen minns jag ett läger på Uskavi när vi bestämde oss för att vara vakna hela natten. Vi missbrukade koffeintabletter och till slut var vi så virriga och uppjagade att vi trodde vi höll på att dö.
(X) inte duschat på en vecka
- japp. Innan svärföräldrarna byggde om stugan första gången.
(X) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
- jamen...
(X) klättrat i träd
- jodå. Senast när vårt äppelträd skulle beskäras.
(X) haft en träkoja
- japp.
(X) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
- jag ser inte skräckfilm
( ) tror på spöken
- nej och ja. Om vi säger så här - om man tror att väsen icke synliga finns så borde spöken finnas. Alltför många har berättat om saker som hänt, personer som annars inte skulle tro på andar och liknande. Samtidigt - människans psyke är till största delen outforskat.
(X) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
- jag gjorde det hela tiden när jag var goth
(X) spelat kyckling
- inte subservient men chicken race
(X) blivit puttad i en pool med kläderna på
- jodå.
(X) blivit tillsagd av en främling att du är het
- japp. En sjuksköterska när jag hade feber ;)
(X) brutit ett ben
- räknas axeln?
(X) fångat en fisk och sen ätit den (efter tillagning ja..)
- självklart den var så här stor... :)
(X) fångat en fjäril
- jag har haft biologi i skolan
(X) skrattat så mycket att du grät
- japp.
( ) gråtit så mycket att du skrattade
- nä.
(X) fuskat på ett prov
- ja. I högstadiet. Sexualkunskapsprovet. Mest för att det var kul att fuska just på det provet.
( ) haft en Britney Spears-skiva
- när Bettan började hade jag slutat med skivor.
(X) glömt någons namn
- det gör jag hela tiden.
(X) sovit naken
- gör jag helst. Tyvärr sällan numera.


Sno den.









4 Kommentarer:

Blogger crrly

Hahaha, det där var ju jättekul att läsa! :) Särskilt att du är en bister kille...! :)

Gillar dig!

28 november, 2005 13:44

 
Blogger deeped

Barsk var väl rätt ord egentligen - se själv : http://bold.se/forum/showthread.php?t=12988&highlight=blog

28 november, 2005 14:01

 
Blogger crrly

buh, fick den inte att funka...

29 november, 2005 15:36

 
Blogger deeped

Bold ligger nere idag eftersom det är stor relansering av forumet imorgon.

29 november, 2005 15:37

 

Skicka en kommentar