Deep|edition # 20060102






Jag önskar...

Trulsa har utmanat (eller nåja) uppmanat andra att skriva tre saker inför nya året - inga löften utan mer önskningar: Nyårsfunderingar

1. Bli en bättre make.
Låter lite fånigt men ser man hur sista veckorna på det gångna året varit så är det knappast någon underlig önskning. Jag ska se henne mer, prata mer och delta mer.
2. Hitta bättre balans mellan jobb och fritid
Det hänger ihop med den första. Jag har ingen lust att tvingas välja bort ett jobb för att jag kör huvudet i väggen, och jag har ingen lust att förlora min familj, att förlora den kvinna som jag levt med så länge - bara för ett jobb.
3. Jag ska gå ner minst femton kilo i vikt (till)
Det är antagligen det enklaste. Ändå. Jag har en plan för hur jag ska sänka min Zoloftdos till 0 och eftersom jag redan gått ner tio kilo kommer det andra också att lösa sig. Jag längtar efter att äntligen kunna köpa kläder i XL. Och att slippa jaga runt överallt efter jeans. Och köpa en ny kostym.

Andra bloggar om: ,









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jag hoppas du kan få dina önskningar uppfyllda, med lite jobb från din sida.

God fortsättning.

Annica

05 januari, 2006 05:17

 

Skicka en kommentar