Deep|edition # 20051229






40 shades of black

Middag hos vänner med taxiresa hem. Filmen "Gökboet" kan man se hur många gånger som helst - varje gång finns det något nytt att tolka och förstå.

Mina skor. Helt galet. 99,50 är inget pris. De är skinn och även skinnsulor. Oerhört välsydda. Totalt galet. Jag är extremt cool i dem också :)



Imorgon blir det mest fixande av en massa saker. Räkningar ska betalas, skräp ska till sopstation och sånt. Plus att vi ska iväg och provköra Méganen. Researchade lite innan vi åkte iväg på middagen och jag måste kolla om kamremmen är bytt. Och jo, Batbut - den är verkligen också på rea. Den också. Sänkt tjugotusen i pris. Fast den är vit. Om vi köper den kommer vi därmed ha två bilar av årsmodell '99 - Svarta Faran och Vita Faran.

Och hur är det för övrigt? Sanning och säga så vet jag inte. Det är som att gå på tunnaste glasyta. Mina axlar är uppe vid öronen och jag kan inte sova på nätterna. Vi är nära, framtiden är där. Men när jag säger "jag älskar dig" får jag bara tystnad till svar. Så - imorgon kanske hon anser att jag bör flytta. Eller så fortsätter det så här. Min kropp har varit fylld av adrenalin länge nu. Den börjar att känna av den alltför höga dosen nu. Jag har ont. Rent fysiskt ont av stressen.

Syster var här idag. Äntligen. Vackraste syster. Så snygg och, som det kändes, så oerhört harmonisk med sitt liv. Vi pratade en del men mest hade Terrorprinsessan show och var väldigt "pappig". Det klängdes på mig konstant av liten fyraåring som nog var lite svartsjuk och revirinkännande. Men när vi släppte av syster på stationen så ville TP också ha en kram av henne. Solstickan var liksom sexåring bara. Lite blyg eftersom det var så länge sedan.

Jag borde gå och sova men samtidigt vet jag att jag kommer att bli liggande vaken med oron härjande i kroppen - ibland känns det som om jag ligger en bit ovanför själva sängen eftersom kroppen vibrerar av ångesten.

Jag har varit nära att ge upp. Varje natt har jag frågat mig om det verkligen är värt det här? Men jag tror det är det. Jag ser henne med andra ögon. På ett sätt jag inte sett henne på många år. Hon är vacker. Hon attraherar mig. Jag har inte sett det eftersom jag varit så upptagen med andra tankar, tankar som handlat om det jag saknat istället för det jag faktiskt har.

Because there’s 40 different shades of black
So many fortresses and ways to attack
So why you complaining? ta!

Pavement: Elevate me later









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar