Deep|edition # 20051225






Okänd tomte

Det här året kunde vi inte ha morfar som tomte. Solstickan avslöjade honom redan förra året. Tanken var att jag skulle vara tomte men vi var skeptiska till att Solstickan skulle gå på det - antagligen skulle också Terrorprinsessan avslöja mig.

Plan B blev då att HS skulle vara tomte - det är mer oväntat och skulle åtminstone sätta griller i huvudet på barnen. Så plan B sattes i verket - jag gömde mig i sovrummet och HS gick ut för att klä om.

Så hörde jag hennes röst som hälsade en tomte välkommen. Jag fattade ingenting, gick ner och där var det en stum tomte - liten och fet - som delade ut julklappar. Och bredvid stod HS i sina vanliga kläder.



Tomten hade gått förbi utanför och snabbt hade HS bett honom/henne (jag har mina misstankar) att tomta lite hos oss. Men fortfarande har vi ingen aning om vem det var... Och för HS, som vill ha kontroll, är det fortfarande störande att vi inte vet vem det är...









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar