Deep|edition # 20051225






Klappat och klart

Julklappsutdelningen gick i en schwung. Barnen var helt galna. Bästa julklappen för Solstickan var antagligen armbandsuret men han lyckades bygga två Bionicle-gubbar + en hel Bionicle-borg under kvällen. För övrigt fick han senaste Bionicle-filmen, skidor, skridskor, spel (datorspel: NHL 2005 vilket inte fungerade tillsammans med våra digitala pads så nu får jag lägga fyrahundra på att köpa ett par analoga...) och en massa annat. Terrorprinsessan fick en mikrofon som hon sedan använde resten av kvällen.



Hon är sanslös - nåde den som försöker ta strålkastarljuset från henne... Förutom det fick hon Barbie och kläder till sina Barbies, en discokula, en ny Barbiefilm och en massa annat (skidor och skridskor också hon). HS och jag köpte parfym till varandra - Mexx Pure Life. Jag fick en pyjamas av mina barn, ett oerhört skönt underställ av svärisarna, och HS fick diverse bling-bling av barnen.



Svärfar köpte spa-tillfälle till familjens tre kvinnor (svärmor, HS och svägerskan). Han fick skruvmejslar av oss. HS fick också en Filippa K-tröja av sin lillebror och svägerskan. Snygg som bara den. Av mig fick hon ett set med George Clooney-filmer där jag lyckats rejält med rimmet:

Tre runda snurror i paket
Inget för en burrig asket
En lätt grånad manlig man
Som ditt hjärta brukar sätta i brann
Han säkert vill undersöka din ”lunga”
Medan han ”Georgie on your mind” sjunga


God mat och hela konkarrongen. En rätt bra jul faktiskt. En av de bästa.









3 Kommentarer:

Blogger deeped

God jul själv vännen! *kramar om*

26 december, 2005 00:35

 
Blogger Morelli

Tjusigt rim! god jul deeep ed
nu annandag och minnesstund i khao lak-

jenny

26 december, 2005 10:21

 
Blogger crrly

Låter mysigt.

27 december, 2005 11:41

 

Skicka en kommentar