Deep|edition # 20060110






Teethgrinding

Alltså - avgassystemet på Renaulten sitter löst. Jag ringde verkstaden hos Bil Fokus i Falun, stället där vi köpte bilen för en vecka sedan. Påpekade att de måste glömt att skruva åt systemet eftersom de varit på det och rensat det från omslagspapper. "Du kan få hjälp. På torsdag." Det var en jävla tur att killen satt i telefon och inte mittemot mig. På torsdag?! Jag behöver bilen nu - inte om några dagar! Idioter. "Du har tre månaders garanti." var löftet när jag köpte den. Garanti på vadå?

Jag ska ringa försäljaren och fråga om garantin - vad är det som egentligen garanteras?









1 Kommentarer:

Blogger lux

tre månaders garanti på att de ens svarar i telefon när bilen är sönder.
Det är fan ingen slump att bilhandlare är ett skällsord.

10 januari, 2006 21:24

 

Skicka en kommentar