Deep|edition # 20060224






Lindström avslöjar sig själv

Mats Lindström gör totalpudel och erkänner att det är han som skickat mailen om Fredrik Reinfeldt. Han är opinionsanalytiker på Sveavägen 68. Sossarnas PR-apparat går för högtryck och försöker att göra skadan så liten som möjligt.

Själv tvivlar jag faktiskt på att det är en enda person som i frustration valt att skicka mailen. Snarare att Lindström offras. Jag har väldigt svårt att tro att en analytiker och som varit medarbetare på partikansliet en så lång tid som honom ger sig på att göra såna här politiska stunts.

Elitlistan är liksom en fjärt i universum gentemot det här. Reinfeldtmejlens mening var att bli offentliga, att snacka skit och skvallra om moderaternas partiledare. Det hela handlade om att vinna makten. Det intressanta är att få i blogosfären reagerar. Varför? För att det handlar om den makt som man själva inte förstår? Jag menar - hur många människor säger inte "jag är inte intresserad av politik".

Ja kära nån...

EXPRESSEN.SE/Första sidan: S-mejlaren träder fram
Aftonbladet: Mejlaren avslöjad









3 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jag är intresserad av politik, inte djupt och inte alltför påläst, men ändå är jag intresserad.

Däremot har jag svårt att ta sådana där smutskampanjer på allvar. Affärer med fulla krogbesökare, fulla bilförare, kvittofuskande, lögner som sprids. Det är så mycket sådant. Jag kan ivarje fall inte engagera mig i det.

Visst är det tragiskt, framför alllt för de inblandade människorna. Å andra sidan är det mänskliga politiker vi vill ha, då får vi sådant här också.


Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

24 februari, 2006 18:27

 
Anonymous Anonym

Vad ska man säga?

Om man reagerar mot ett aggresivt sätt att skriva på en mejlinglista, får man till svar att alla är såna. Politiker eller journalister är väl såna då! Man orkar till slut inte bry sig. Slutar läsa skiten. Tydligen finns det inga 'goda'. Ska vi slänga ut allihop? Kan någon ta fram ett alternativ!

24 februari, 2006 18:41

 
Blogger Mona

Håhåjaja... Jag tror att folk börjar bli lite väl blasé, men jag tror faktiskt att många inte begriper allvaret i en sådan här kampanj. Vi har varit rätt förskonade från den här typen av illasinnat skitsnack, i alla fall sådant som kommit fram i ljuset. Dessutom, se på kommentaren här ovan ”politiker och journalister” är så här. Allesammans... *suckar*

24 februari, 2006 20:47

 

Skicka en kommentar