Deep|edition # 20060210






Morgonen

Strulig morgon. HS till tandläkaren 7.15 (vem i helvete säger ok till att gå till tandläkare då?!!). Hon hade tänkt promenera så skulle jag ta bilen, lämna barnen och åka till Falun. Det var elva minus. Jag sa åt henne att ta bilen, eftersom tandläkaren skulle ta mindre än en timme. Det gjorde det nu inte så Solstickan kom försent till skolan, jag var tvungen att jaga till La Bossa Novas bostad för att hinna få tag på backup-disken innan hennes man åkte till jobbet. Sen körde HS ner mig på stan - till bussen. Japp - nu är jag åter en kollektivåkare...



Men det var rätt mysig morgon ändå.

Renaulten är lagad. Eller, när det gäller den bilen, det fel som varit mest akut är lagat: en kontakt i tändningen. Nu ska den starta enligt uppgift. Until next time...









1 Kommentarer:

Blogger Studiomannen

Kanske för att jag älskar Seinfeld - serien som handlar om ingenting - som jag gillar detta: en relativt vardaglig morgon i Dalarna som kommenteras på ett lika kul som meningslöst sätt. Det sistnämnda är positivt!

Toppar med att vi har 2 blåa soffor!

10 februari, 2006 12:05

 

Skicka en kommentar