Deep|edition # 20050814






Det var bättre förr

HS och Terrorprinsessan har cyklat ner till Kuppan. Uppenbarligen i färd med att shoppa kläder. Solstickan spelar VRally-demot. Han kör sönder bilen konstant. Det är helt klart sköna ljud när han kör in i nåt träd eller så. Och den stackars frustrerade kartläsaren frågar vad i helvete han håller på med...

Jag skiter nog i att gå och lägga mig i ett bad - det är en fin men rejäl vink att de femala varelserna tog cykeln: i klartext betyder det "Gå ut och fixa bilen ditt slöa jävla vrak. Och när du ändå är igång ska du klippa gräsmattan också!".

Jag ville sätta på mitt Josh Rubin-märke på min nya messengerväska men det går antagligen inte - nån som har en bra idé om hur man får fast ett stryka-på-märke på en väska som är gjord av plast?

Och när vi pratar väskor - jag behöver en schysst väska till min privata laptop och jag vill fan inte ha någon sån där trist vanlig svart! Har visserligen hittat en messengerstuk som också kan svälja en del andra grejer men är det någon som har (svenska/EU) sajter som säljer schyssta laptopsväskor så ge mig länkarna!

Jag skrev tidigare om SPK. Måste bara delge "myten" om dem:

SPK was the name the group took from a group of mental patients in West Germany who, inspired by the Baader-Meinhof group set up their own terrorist cell with a "SLOGUN" Kill Kill Kill For Inner Peace and Mental Health. Unfortunately this group blew themselves up whilst trying to make and hide bombs in their Mental Hospital. SPK was originally 4 people in Sydney, Australia. They released two singles on their own SPK label and pressed 200 copies of each. They sent copies to Industrial Records who liked them so much they offered to re-release their favourite two tracks again. By this time SPK had only two members left, one a certified schizophrenic, a patient in mental hospitals, the other a certified mental nurse who works in mental hospitals! Since this record was made the schizo-member has left the group. SPK is now one person who is alive and cynical in Paris....


Det finns bara en sak att säga: det var bättre förr...









7 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jäkla mobil att vara ivägen..

14 augusti, 2005 15:18

 
Blogger deeped

Skulle du inte plugga? ;)

14 augusti, 2005 15:19

 
Anonymous Anonym

kan du inte limma fast märket... det kan ju funka - textillim kanske?

Najs gardin ;)

14 augusti, 2005 15:21

 
Anonymous Anonym

Jag gör det, men man måste pausa också. :p

14 augusti, 2005 15:21

 
Blogger deeped

Re Sara
Det är ingen gardin - det hänger direkt på väggen som en tavla. Min idé ;)

14 augusti, 2005 15:24

 
Anonymous Anonym

Så jäkla snygg... marimekkotavla!

15 augusti, 2005 13:27

 
Blogger deeped

Re Fretardo
Tack...! ;)

15 augusti, 2005 13:53

 

Skicka en kommentar