Deep|edition # 20050811






Jag är färdig med semestern...

Solstickan trivdes bra på förskoleklassen. Så klart. Nu har han en kompis här och de spelar Bionicle-dataspel. Terrorprinsessan gick ut. Ingen aning om var. Jag har suttit med La Bossa Nova i luren - jag har helt enkelt tröttnat på att ha semester. Totalledsnat på att vara ledig.

"Du är den enda person jag känner som längtar efter att få komma tillbaka till jobbet!" sa en kär vän till mig. Så är det - jag älskar att jobba. Jag älskar att jobba som planner och ha fingrarna i varenda strategisk syltburk som man kan hitta.

Att ha den inställningen innebär att man a) anses som konstig eftersom man ska tycka att ledighet är bra. b) samtidigt anser samhället att det är fult att inte vilja jobba men du ska inte vilja jobba för mycket.



Jag var precis ut och hämtade in Terrorprinsessan som fick för sig att spöregn är bra väder att blåsa såpbubblor i...









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar