Deep|edition # 20050829






Ryktet som rådgivare

Ännu en underbar "recension".

Turerna kring de eventuella buden på Skandia skulle passat bättre på blocket.se. De får såväl ledning som rådgivare att framstå som oprofessionella.


Jörgen Östberg på DI är inte nådig. Han sågar Skandias Corporate Finance-jobb jäms med. Och man kan inte annat än att hålla med - läser man ekonomisidorna har man de senaste veckorna lärt sig varumärket Old Mutual.

Att Skandias tveklöst välbetalda rådgivare, både på investment banking- och PR-sidan, tillåter ledningen att springa omkring på stan och göra bort sig för att eventuellt locka fram ett bättre bud från sydafrikanerna eller, gubevars, någon annan aktör, gör att man undrar om det är rådgivarna som agerar statister i Skandias TV-reklam.


Det kanske till och med är "Ryktet" som Skandia även anställt som rådgivare. Bra på att gräva...


Källa:
di.se









1 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Jag måste skriva det här också: klart att jag hört New Order förut (men inte Bizarre Love Triangle...) och Joy Division. O och jag hookade ju på att jag kommenterade Love will tear us apart. Historien som han drar hela tiden ändå är hur bandmedlemmarna i JD startade NO efter Ian Curtis död. Jag HAR lite koll. Right!

29 augusti, 2005 17:22

 

Skicka en kommentar