Deep|edition # 20050928






Boom chakalak

Inget från företaget som vi pitchade på förra veckan. Och en annan byråvalsprocess kom vi tvåa i. Jag kan leva med att komma två efter Hilanders i och för sig...

Vid tvåtiden ringde expeditionen. De hade fått lov att vända halvvägs till C3. Det oroar mig en del. De har för tillfället gett upp att skriva egna rapporter utan ringer mig så skriver jag på bloggen.

In till kontoret med bil imorse efter att ha lämnat Solstickan på förskolan. Jobbade en del, läste mycket och samlade ihop material för att skriva ihop en tendensrapport för Q3. Vid tolv åkte jag hemåt eftersom Terrorprinsessan var hemma från dagis och HS skulle till företagshälsovården. Efter ett par timmar var det återigen "vaktombyte" då jag åkte iväg på kundmöte.

Jag gillar mitt jobb. Idag har jag spenderat flera timmar med att läsa modetidningar för män: King, GQ mfl. Research kallas det. Och jag får betalt för det. Visserligen är det inte lika kul att sitta och plugga in allt om arkitekturbranschen som jag gjorde tidigare i vår eller läsa in allt om stålbranschen. Å andra sidan - det är rätt kul att lära sig nya saker.

De närmaste dagarna kommer däremot bli rätt intensiva. På tisdag är det två kundmöten - på det första ska jag presentera ett nytt koncept och till det andra ska jag ha ett förslag till varumärkesprojekt inklusive kommunikationsstrategi. Plus hur detta också ska appliceras på varje enskilt affärsområde.

Till på köpet ska vi åka till mitt faderskap över helgen.









0 Kommentarer:

Skicka en kommentar