Deep|edition # 20051029






Skugge har gått för långt

Nu har jag tröttnat på Skugge:

Om du tänker lite längre än näsan räcker så inser du att dissningen av Zlatans brud inte bara handlar om henne. Det handlar om större saker än hennes porriga kjol eller shorts eller vad det är hon har på sig.
Hur bra är det för våra barn att medelålders kvinnor och män går omkring i tonårskläder för att se unga och sassy ut?
Du vet ingenting om mina döttrar och hur de är. Vet du vad mina döttrar kan lära sig av mig? Jo att kvinnor också kan göra karriär och jobba hårt och tjäna dollar. Jag lär mina döttrar den viktigaste saken av dem alla: att aldrig nånsin bli ekonomiskt beroende av en man. Så jag är en utmärkt förebild för dem och alla andra unga tjejer.
Till sist, vad gäller dina kläder. Ja du är på tok för gammal för att klä dig i nåt som Ebba tipsat om i sin blogg. Väx upp!
Ps. Jag vet att du störde dig på mitt inlägg enbart för att jag träffade din ömma tå. Dvs att du är 42 men klär dig som en pubbeunge.


Det är hennes svar på ett oerhört genomtänkt och seriöst mail från en person som är 42. Skugge är körd. Jag slutar härmed att försvara henne. Du är ute i kylan, bitch.

Linda - du har missat något viktigt: kläder handlar inte om ålder längre. Du borde uppdatera dig på omvärldsanalysen. Du börjar låta som en kd-kärring. Kanske du ska ta upp Hägglunds erbjudande och bli en riktig surtant av typen "Häxan Surtant".









7 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Åldern ska väl inte spela någon roll? Jag tycker som du att Linda är lite fel ute här. Det går inte att döma människor efter deras utseende och klädsel.

Dessutom tycker jag att Linda börjar bli gnälligare och gnälligare i sina krönikor.

Annica

30 oktober, 2005 05:38

 
Blogger Studiomannen

Och jag håller med i allra högsta grad. Jag jobbar som DJ och det finns tillfällen där jag själv väljer att jag är "för gammal". Gör bättre jobb för 25+ publik än för tonåringar. Vad gäller klädsel är det väl samma sak som med musiksmak. Om jag gillar en grupp, populär bland tonåringar är det väl inte konstigare än att föredra vissa kläder?

30 oktober, 2005 11:33

 
Anonymous Anonym

Jag tror att det här som en önskedröm.
Alltså. Alla vill att ålder inte ska spela roll. Att vikt inte ska spela roll när man söker ett jobb. Eller att utseende och klädstil inte heller spelar roll.

Men det gör det. Kanske inte för dig personligen. Eller du säger dig att det inte gör det. Men det GÖR det. Andra människor dömer dig. Andra människor som inte är så präktiga som ni och som har fördomar om andra och deras ålder, övervikt, klädstil och piercingar.

Så är det bara och så har det nog varit länge. Kanske är det på väg att förändras som Deeped säger, vad vet jag. Och det är i så faöö bra.
Jag vet bara att vi alla dömer alla. Eller någon någongång. Man kan inte vara upplyst jämt!

30 oktober, 2005 14:45

 
Blogger deeped

ReHelene: Vad är det som jag säger håller på att förändras? Jag om någon tror på utsidan som säljande argument. Men till skillnad mot Skugge anser jag inte att det handlar om ålder utan att klä sig för rätt tillfälle - kontextuell klädstil. Jag säljer min kunskap genom att klä mig i kavaj och mestadels svart: jag är planner och inte kreatör. Det personliga varumärket börjar i det första mötet. Så - det kommer bli ännu viktigare att jobba på sin egen stil - men det handlar inte om någon sifferexcercis ala Skugge. Hon är ute och cyklar.

30 oktober, 2005 14:50

 
Anonymous Anonym

Där håller jag med dig helt och hållet! Klädstil efter tillfälle! Precis så.

Men vad jag missuppfattade var att du skrev "kläder handlar inte om ålder längre. Du borde uppdatera dig på omvärldsanalysen".

Jag trodde att jag missat något. Att något höll på att förändras ... Men det var inte så du menade tydligen?

30 oktober, 2005 18:39

 
Anonymous Anonym

Håller med dig. Hon har gått för långt och är allmänt gnällig nu tycker jag. :(

30 oktober, 2005 20:32

 
Anonymous Anonym

Nä, hon är bara lagomt provocerande som vanligt. "Går för långt" finns nog inte i hennes vokalulär ...

30 oktober, 2005 22:27

 

Skicka en kommentar