Deep|edition # 20051209






En fredag

Vid lunch ringde Sumpen:
"Kan du köra min bil hem till Borlänge?"
Självklart - han har fasen en Audi A8!
Vid halv fyra lämnade han av pärlan på Garvaregatan 7. Jag satt i idémöte och rusade ner och fick lite lyxtips:
"Alltså - den där knappen. Det är handbromsen. Men om du sätter fast dig med bältet och trycker på gasen går den ur automatiskt."
"Fan, vad du har gått ner!" sa han sedan (vi har inte setts på några månader).
"Du får fan se till att inte försvinna - då blir ju jag ensam kvar." Jag och Sump är rätt välväxta.
En ljuvlig resa hem. Vi snackar sex växlar! Det var inte helt enkelt att köra inom gränserna för vad ett körkort klarar (dvs. +30 km/tim). Jag lämnade bilen hemma hos Sumps fru och gick över till dagis, plockade på Terrorprinsessan kläderna och mötte Svarta Faran med HS och Solstickan inuti. Eftersom jag sagt att jag skulle gå hem direkt så blev de glatt överraskade av att se oss på vägen.
Vi beställde pizza till mig och barnen, och sedan åkte HS iväg på LC och deras julavslutning.
Nu är det julkalender. Den är konstig. Men jag tycker inte som Skugge. Jag märker att mina barn ändå gillar vissa saker i den - kanske fru Skugge inte förstår själv? Eller inte inser att barn har en högre förmåga till lateralt tänkande än hon själv?









1 Kommentarer:

Blogger Batbut

Det är ngt visst med karlar och bilar *S*

11 december, 2005 12:18

 

Skicka en kommentar