Deep|edition # 20051207






Seminarium

Äntligen hemma!

Det har gått bra idag - ett bra seminarium. Bäst var Simon Anholt men också Teo Härén var en upplevelse. Interesting.org är en spännande organisation och hans förslag på "härarbete" är klockrent. Synd bara att ingen lyssnar på kreativa galningar förrän det är försent - hans tanke om att Sverige inte kan konkurrera med kunskap men med kreativitet och fr a att konkurrera om kreativa platser är superbt.

Teo Härén


Bengt MagnussonLasse Bengtsson [tack JP för påpekandet] från TV4 var moderator (verkar som vi gillar TV4 här i stan - Ekdal var ju moderator på OmForm) och det är alltid trevligt att mingla med folk från branschen. Jag träffade Sara från Majolikadesign och det var trevligt, vi var på samma våglängd och det kan bli ett spännande tillskott i vårt nätverk helt klart!

Jag satt med JP som skrev för Aheaddalarna, och jag insåg att jag alltid ändå känner mig mest hemma med studenterna ändå.

Jessie


Och träffade Mark från mitt gamla jobb, och de flesta från alla andra byråerna också. Riktigt trevligt.

En av talarna var en riktig modekatastrof...


Modekatastrof


Vi snackar rosa skjorta och en julröd blank slips med Nalle Puh... Det gjorde ont liksom...

Sen hämtade jag barnen hos några av deras kompisar och fick hem en son som har ont i magen. Stackarn.









2 Kommentarer:

Anonymous Anonym

håller med dig om Simon, han är verkligen jättebra! du glömde förresten skriva att Jan (?) inte bara hade en väldigt skum slips, han hade även med sig en inplastad rökt böckling! hehe :)

09 december, 2005 11:41

 
Blogger deeped

Just ja. Och till den hade han en riktigt usel metafor också... :)

09 december, 2005 11:42

 

Skicka en kommentar