Deep|edition # 20051206






*suck*

En sak är säker. Bloggeriet är inte annorlunda än andra delar av livet. Exempelvis bör man inte kommentera om man inte tycker som alla andra - då anses man vara bråkmakare. Hej och hå. Demokratin bygger visserligen på att olika åsikter stöts mot varandra men well, när man råkar tycka att det är en smula överdrivet att reagera för vissa saker så blir man kallad både det ena och det andra. Och bloggägaren anser att det är jag som, trots att jag bara svarar på kritik, ställer till med bråk. Lek i sandlådan där alla tycker lika. Tjohej.

Roligast är ändå att jag blivit kallad "konservativ"...

För övrigt har jag fortfarande extrem huvudvärk och till på köpet glömde jag ta min medicin imorse. En kropp med bihåleinflammation och sug efter prozac-knark är inte att leka med...









11 Kommentarer:

Anonymous Anonym

Men jag har också stuckit in en åsikt på en annan blogg och då var det flera som kommenterade min kommentar och överdrev det jag skrivit och drog det till en extremt djup nivå, som jag inte hade avsett.

Antagligen går folk igång på något och gör en höna av en fjäder.

06 december, 2005 23:32

 
Anonymous Anonym

Jag sag den dar diskussionen hos Sara och tyckte att det blev mycket markligt. Men hennes blogg har utvecklats till ett slags kvinnligt natverk for pepp och stod och ar val inget vidare forum for debatt. Tyvarr, eftersom den har sa manga lasare.

07 december, 2005 05:24

 
Anonymous Anonym

Ja, visst är det så. Tyck som alla andra, eller tyck inte alls. Så tycker jag det alltid varit bland bloggarna.

07 december, 2005 08:45

 
Blogger Batbut

Hellre än avvikande åsikt än tystnad, för då vet jag att någon bryr sig iaf. Även om de inte håller med. Vill Du ha sällis i sandlådan? *s*
Om bihåleinflammation tycker vi inte. En ganska onödig uppfinning. Den går bort! Tyvärr fungerar inte silvertejpen i det fallet, däremot Rinexin. Och om man har lite hår på bröstet kan man själv skölja näsan med saltvatten. Det blir ngt bättre. Krya på Dig!

ps: Tack för berömmet nedan. Törs inte visa maken dock, han tycker redan jag har för bråttom...

07 december, 2005 10:21

 
Anonymous Anonym

Nätet är ett hysteriskt forum för missförstånd tror jag helt enkelt. Och det är inte lika lätt att uttrycka sina åsikter här. Men rätt sak på rätt plats, diskussionen hos Sara urartade ju på alla fronter till att bli personliga påhopp ( på dig och av dig) och då är det inte längre en debatt utan en sandlåda.

Men bloggosfären är en rätt rolig sandlåda att leka i å andra sidan ;)

07 december, 2005 15:03

 
Blogger PW

Meningen med communitys i vilken form de än må vara är väl ändå att utbyta synpunkter och erfarenheter?

Konservativ, du? *s*
Du och jag har haft en hel del meningsutbyten eftersom vi inte alltid delar uppfattning men inte anser jag att du är en bråkmakare för det. Nog för att du kan vara jobbig att debattera mot men det beror mer på att du är smart. :)

07 december, 2005 15:11

 
Anonymous Anonym

Jag kan inte se något som jag skulle reagera på som personangrepp i kommentarerna hos Sara. Hedgehog har, min tolkning, en "snäll" framtoning. Det är flera gånger som jag inte alls håller med om inläggen, men just där skriver jag aldrig det, utan håller mig till den snälla linjen, just för att det känns rätt där.

Om jag bortser från just den bloggen och skriver vad jag tycker generellt så tycker jag att kommentarer för det mesta är alldeles för utslätade för att de ska tillföra något alls, mer än snälla hejarop. Och det är väl ok om man som blogginnehavare vill ha det så. Det jag däremot inte kan förstå är att blogginnehavare kan tacka för stöd och förståelse och vara så glada att de "är på rätt väg" när de får så mycket medhåll. Den slutsatsen tycker jag är skrämmande, eftersom tendensen är att de som tycker tankarna om det som skrivs är åt helvete, väljer att vara tysta. Kritikerna kanske egentligen är i majoritet? Men man får precis vad man efterfrågar.


Åsa, zyrenna@zyrenna.com, www.zyrenna.com

07 december, 2005 20:00

 
Anonymous Anonym

Snällhetsterrorism kanske? Nej så får man inte säga, men jag har väl inget att förlora på att säga vad jag tycker :-)

07 december, 2005 20:40

 
Blogger deeped

Re Rosita: Jag kan också känna att det blir för mycket "gosande" i kommentarerna. Men det är uppenbarligen inte önskvärt att göra något annat så...
Re Batbut: Man får bara kasta blöt sand :)
Re PW: *flinar* You said it :) Thanks!
Re Åsa: Lite som min känsla. Det blir för mycket "gos". Och direkt någon avviker från den "rättrogna" linjen så är det carte blanche att ge sig på den personen. Nu anser vissa på den bloggen att jag började och därför var det ok - själv kan jag inte minnas att jag gett mig på någon person men blev kallad både konservativ och att jag alltid tycker tvärtom som om jag var ute efter bråk. Och från bloggägaren får jag mail om "att det blev så dålig stämning" (alltså att det inte är bra att någon driver en motåsikt). *suck*

07 december, 2005 21:13

 
Anonymous Anonym

Well, vad jag menade med personangrepp-light var väl då att ord som "konservativ", "tråkig" osv. användes när man inte känner personerna ifråga :)

Det är ju som sagt upp till bloggägaren. Jag tillåter rätt mycket i min blogg, det är OK att ha lite hårdare ton, speciellt vid politiska diskussioner, mina läsare tar inte åt sig så ofta :)Tror jag...

08 december, 2005 00:21

 
Blogger louisep

Ja, jisses, men det hela tyder på något generellt, nämligen rädsla för konflikter.

Jag håller helt med Åsa. Hur kommentarernas mönster ser ut är verkligen ingen bra indikator på ...tja...någonting alls egentligen. Vare sig medhåll eller mothugg. Jag ser mest en tendens att bloggarna börjar sortera sig efter 'åsikt'.

Ja, förutom hos Esbati då. Säga vad man vill om honom, men han kan konsten att provocera och skapa debatt. Eller så är det så enkelt att han står för det han tycker, han glider inte och mjäkar inte för att behaga.

08 december, 2005 11:48

 

Skicka en kommentar